arakelian

lumea mea, si-a altora.

Nivelul meu de franceza

15 Comments


15 thoughts on “Nivelul meu de franceza

  1. Pluralul te scoate din multe…😀😀😀 Desi cateodata nu e bine sa te aventurezi – mai bine te limitezi la un mic succes decat sa ai succesuri peste succesuri.😉

  2. :))

    In general stiu acum cuvintele care au genul diferit de cel in romana. Ce am remarcat e ca de obicei cuvintele care se termina in “a” sunt masculine, le Canada, le placenta… Bizar.
    Tin mine cind era copilul mai mic si zicea “droga”(pt la drogue) sau “problemul”. Sau cind confundam “la foi” si “le foie”.

    • no, bine ca esti tu desteapta! ca eu le fac toate varza!
      Acum in casa sotul si fata fac concurs sa ma intrebe: le velo sau la velo. Le cerveau sau la cerveau. Si tot asa o tin, pana colecteaza suficiente de greseli de la mine, sau cedez eu :))))

  3. Io-s de mult timp aici…iar cind am venit stiam bine sa vorbesc franceza…romaneasca. Adica nu conta le sau les , in mintea mea vad cum se scrie ceva, dar nu intotdeauna si cum se pronunta. Si cumva le-am invatat in romana exceptiile: vazul(le vase), droga, problemul. Am invatat mult si cu copiii cind faceau lectiile. Le cerveau e ca in romana.

  4. :))) eu am ajuns la acel nivel la care, la un automat din asta self-service aveam de ales intre franceza si olandeza si am ales olandeza

  5. La carti aleg oricind una in franceza si nu mai fac diferenta dintre romana si franceza. Doar sa ma exprim mi-e mai greu.

  6. Ma bucur ca te-am descoperit!
    Sa vezi cand se aliază amândoi copiii in inima Franței, la recepția unui hotel si te corectează cu emfaza sub ochii recepționerei amuzate: “une chambre, mama! Une!” Întrebări fulger la sau le, une sau un etc. , de ele am parte la volan, stiu ei ca atenția mea e împărțita si amuzamentul lor garantat!

Leave a Reply

