arakelian

lumea mea, si-a altora.

Banc cu francezi

2 Comments


Paris – Beijing
Nu poţi cunoaşte totul despre un occidental doar uitându-te la el. Dar, dacă-ţi oferă un cât de mărunt indiciu, viaţa sa îţi apare destul de limpede.
Pe Alain l-am întâlnit într-o berărie la Sibiu. Mi-a mărturisit că este pentru a doua oară în România, anul trecut dorindu-şi să străbată distanţa Paris-Beijing călare.
– Nu-mi mai spune, că ştiu! – îl întrerup. Ai luat-o prin Germania, Austria, Ungaria, România…
– Da!
– La noi, unde ţi-au furat calul?
– La Nădlac!
– Oho, s-au mişcat repede ai mei! Presupun că ai venit la noi cu degetu-n cur, aşa că nu aveai bani să-ţi cumperi alt cal… Şi te-ai dus la Poliţie…
– Exact!
– Şeful de post te-a invitat să laşi o declaraţie şi adresa, că-ţi va răspunde el în decurs de trei luni…
– Da!
– Cum ai scris în franţuzeşte, a aruncat hârtia în aceeaşi zi. Că n-avem translator la Nădlac. Ai insistat să-ţi caute calul…
– Da!
– Omul, fireşte, s-a enervat. Cu ce te-au bătut, cu ziarul?
– Nu, cu palmele.
– Mda, acum suntem în UE, respectăm normele europene… Cum n-ai înţeles aluzia, te-ai adresat Justiţiei independente.
– Da!
– Şi-ai luat vreo trei-patru luni pentru şantaj…
– Cinci.
– Da, că străinilor le dă ceva mai mult. Totuşi, ai rămas plăcut surprins că, la birtul din Nădlac, mâncarea era foarte ieftină, dar cu un gust mai ciudat…
– De unde ştii?
– Păi, calul are un gust aparte. Şi acum ai şi tu vreo sută de euro de prisos şi te-ai întors în România să vezi Casa Poporului.
– Da!
Cum v-am zis, nu-i mare lucru să cunoşti aproape totul despre un occidental. Alain mă crede chiar un fel de profet.

 

 

 

2 thoughts on “Banc cu francezi

  1. Doamne cat am putut sa rad!😀

Leave a Reply

