arakelian

lumea mea, si-a altora.

Mai tineti minte pasiunea mea pentru ie?

22 Comments


Mai tineti  minte pasiunea mea pentru ie?
Nu, inca nu m-am apucat. Am materialul luat (dens, de ie de munte, m-am gandit ca aici peste 20gr trece rar si ia subtire de borangic o port rar, dar o ie groasa as utiliza-o mai des; in plus ia de borangic o am cadou de la Carmen !).
Am ales culoarea: rosu inchis, ca visina. Mi-e dor de visine. Mi-as dori sa ma mut in Ro la casa doar pt un visin in curte.
Din zonele de munte, am 2 care imi sunt dragi: Muntenia si Bucovina. Astazi am 2 modele finaliste: o bucovineanca si una olteneasca.  Doar ma cheama Olteanu si sunt nascuta din Dorohoi. . Dar ia sa ma reprezinte pe mine…tot nu o gasii. Zau, si de maritat m-am decis mai usor!

Am gasit insa o carte cu modele alese: https://www.scribd.com/EndlessTradition . Pt tipar si masuratori si aranjare, fiecare zona are caracteristici separate. Finalistele le gasiti aici: http://www.scribd.com/doc/234134670/CUSATURI-ROMANESTI-ELISA-I-BRATIANU-181
http://www.scribd.com/doc/233974884/CUSATURI-ROMANESTI-Elisa-I-Bratianu-082

plansha mare

ie muntenia

22 thoughts on “Mai tineti minte pasiunea mea pentru ie?

  1. Ni se marita fetele pana faci tu ia! :))))

  2. Ia ca ia, dar de ce nu zisesi ca esti din Dorohoi? 😃 bine, nici eu n’am zis, dar uite ce mica e lumea
    Eu nu as avea rabdare sa cos atata, dar imi placea sa tricotez, ma bate gandul sa ma reapuc

  3. Da 😃ai mei inca stau in plevna, eu am fost la regina maria, dar am frecventat masiv la ghica cercul lui madam prodan, daca o tii minte, era o profa de romana dracoasa

  4. imi plac ambele modele.Eu n-am cusut nimic deocamdata, suntprinsa cu tricotatul🙂. Spor!

    • Eu m-am oprit din tricotat. Cred ca am ajuns la saturatie; am facut in ultimii ani prea multe: rochie mie, 4 paturi, manusi, fulare (vreo 10 cred), plovere etc. Gata, ajunge! fac pauza🙂 – deja tricotatul imi e mecanic si nici nu ma mai uit, dar cusutul…ehe, cusutul implica numarat, calcule, repetat, urmarit, sunt permanent atenta si prezenta acolo.
      Weekendul asta inchei ia fetitei si incep probele pentru cele 2 ii, sa vad care imi place mai mult cum sa cos.

  5. Eu am descoperit in ultimii ani crosetatul, nu mai tricotez nimic, doar crosetez.
    Mai am mult pina sa ma apuc de o ie, n-am inteles ce e nici cu desenele alea..banuiesc ca unele cusaturi sunt pentru mineci, altele pentru umeri, ca altfel nu vad de ce sunt asa diferite.

    • da, ai inteles bine desenele. Exista un cod al desenarii: partea lata e altita ce va acoperi falnic umerii, ea are anumite proportii ( functie cat de grasa si mare e viitoarea ie) si e incadrata intr-un fel de chenar in U; apoi liniile oblice vor imbraca manecile.
      Pe piept vin, functie de modelul zonei, cateva coloane de flori/romburi. In Bucovina sunt ii cu cate o coloana pe fiecare piept, unele ii fiind cu coloane f. groase, cat palma. In alte zone se pun 2 -3 coloane pe fiecare piept, de la gat pana in talie.
      Mai sunt decoratiuni mici la gat, pe pamblica de la gat. Sau un mic desen la marginea de la maneca. Sau la marginea pe deschizatura de la gat, deeschizatura foarte adanca, dar care se ascunde printre falduri ( iile sunt largi si incretite)

  6. spor la cusut. ma bucur enorm sa descopar cate o doamna care s a apucat de cusut ie. este terapeutic cusutul si, asa cum spui si tu, nu e ceva mecanic. plus ca e o traditie ce ar trebui sa nu se piarda in veci.

    • nu am mai cusut x-uri de la gradinita. Asta vara facui o pauza dar acum am pus mana din nou pe ac si inchei ii-utza pt fiica mea – iernile cos cu spor seara, verile gradinaresc seara; banui ca si femeile de alta data faceau la fel

Leave a Reply

