arakelian

lumea mea, si-a altora.

Si la altii ca la romani: mortul e vinovatul

30 Comments


Am zeci de intrebari pe seama galcevei de pe cer:
– cum de a aparut scula aia metalica la bord cu care cica pilotul incerca sa deschida cokpit-ul?
-Daca scula de metal se tine numai in cokpit, pilotul s-a dus la pipi cu ea?
-si ei au scula mare in avion si pe mine nu nu ma lasa nici cu andrele de tricotat…
-copilotul avea atatea depresii – medicii cum l-au verificat? Si cum l-au lasat sa faca scoala de pilotaj cu antecedente. Si in Germania se da spaga la doftor?
-eu inainte de sedintele de 3-4-5 ore ma duc la un pipi si apoi rezist. Mai dificil e dupa o bere. Pilotul cata bere a baut?
-un avion costa milioane de euro. O camera de filmat cu spatiu de cateva ore costa 15 euro la chinezi. Cate sunt in avion?
-lucrez cateva ore in birou cu colegii mei, la distanta de 5-10m si le stiu starea de sanatate(Mohamed cred ca are diabet dar nu se duce la medic). Pilotul nu a remarcat ca copilotul de la 1m distanta  e trist /depresiv?
-avionul a fost in picaj de la 10 mii de m. La 800km/ora un calcul matematic arata ca a fost in picaj 10 minute. Nici pilot nici steward nici un calator nu a sunat/trimis sms.
-presa scrie: co-pilotul nu era terorist, il chema A. Daca il chema Mohamed devenea terorist???

Cand ma urc in avion ofer cateva ciocolatele belgiene, sa le ridic moralul. Si voi coase la ie🙂

30 thoughts on “Si la altii ca la romani: mortul e vinovatul

  1. Eu am citit ca in functie de companii pot sa aiba mai multe scule de-alea bine ascunse, ca sa nu fie vazute de pasageri.

    Oricum n-o sa stim niciodata ce s-a intimplat cu adevarat. Dar mi se pare cumva indecent ca toate ziarele publica rapid orice noutate.

    Eu mai vin cu o intrebare care completeaza ce ziceai tu apropo de depresie: daca pilotul era sub tratament, cum de pilota , ca doar tratamentele antidepresive incetinesc reflexele, dau somnolenta , etc.

  2. evident ca sunt multe intrebari. Si nu se poate apara niciunul.

  3. Da. Mai este ceva,, unele antidepresive au efecte adverse f ciudate, adica au fost multe cazuri de oameni care si-au ucis cu singe rece familia si eventual s-au sinucis dupa aia, si erau sub efectul antidepresoarelor. Am citit o carte f interesanta cu o droaie de cazuri de-astea. De ex http://www.atlantico.fr/decryptage/crises-folie-meurtriere-ces-antipsychotiques-dangereux-et-insuffisamment-controles-nicole-delepine-588975.html

  4. Citat:
    “O camera de filmat cu spatiu de cateva ore costa 15 euro la chinezi. Cate sunt in avion?”

    Fix cât e nevoie.
    Imediat ca urmare, apar legi că n-ai voie să filmezi oameni fără să-și dea ei acordu’.
    Wait… what?

  5. Pilotul o fi ieșit mai mult ca să-și dezmorțească încheieturile. Și să le facă ochi dulci stewardeselor.

  6. cred ca la mai toate intrebarile se pot gasi raspunsuri logice (poate pilotul avea probleme cu prostata😛 ), mai putin 2:
    – da, e nedreapta faza cu Mohamed
    – cea cu relatiile dintre colegi. si eu stiam fiecare coleg ce probleme are, il stiam daca e cu fundul in sus fara sa zica nimic, dar se pare totusi ca nu toti oamenii au acest spirit de observatie. iar testarile si paratestarile sunt doar un filtru din seria ‘ce e omeneste posibil’. eu am lucrat intr-un loc anume mai testat si paratestat psiho si tot ce vrei decat al pilotilor si tot au scapat la primul filtru un sinucigas (ca in cazul pilotului, absolut surprinzator pt toata lumea inclusiv apropiatii, ulterior la cercetari s-a dovedit ca-l lasase iubita si avea depresie), una care avea un catel imaginar, alta care vorbea despre ea insasi la persoana a-III-a, unul care la betie facea pipi in public…
    pur si simplu se intampla, din experienta iti pot zice ca poti fenta lejer toate testarile psihologice daca iti pui mintea

  7. Nu ideea mea, dar alte intrebari: cum de nimeni nu trimitea SMS si nici nu tipa cind pilotul se chinuia de citeva minute bune sa sparga usa? Si cum era depresiv in 2009, dar facea maratonul in acelasi an?
    Din perlele comentariilor de pe “Le Figaro”, zice unul(maare psiholog) :<> Noroc ca-i raspunde altul:<>

  8. Ce-am pus intre ghilimele nu s-a afisat, deci zice unul: Ajunge sa ma uit bine la fata lui(a copilotului) si ii pun diagnosticul. Nu-s psihiatru, dar e clar ca ne aflam in fata unei persoane care sufera, copilaroase, dar pline de griji, careia imature, lipsite de serenitate, ma intreb cum de l-au recrutat? La care-i raspunde altul: pai poza e de la un maraton, dupa 5-10 km de alergat nu stiu prea multi care-si pastreaza zimbetul si serenitatea.

  9. N-am avut timp sa aprofundez subiectul…
    In weekend am vorbit cu un prieten care lucreaza in industrie si-mi spunea ca sinuciderea pilotului e in topul cauzelor accidentelor de avion. El justifica prin faptul ca sunt niste oameni care isi pot ascunde foarte bine stresul si sentimentele si tocmai de aceea sunt greu de “citit”.
    Mai mult habar n-am, dar as prefera sa fi fost altceva decat sinucidere caci pot intelege existenta unei minti bolnave care deturneaza un avion decat pe aceea a unui nefericit care alege sa nu moara… singur😦

    • la mine seful a detaliat subiectul. Inclusiv discutii despre greva de la Lufthansa din ultimile luni unde piloti de la Germanwings au fost adusi la Lufhtansa pt a suplini grevistii, oameni acceptati fara dosar/evaluat etc.
      Apoi au aparut intrebari: cum nu au vazut colegii de echipaj ca are o perioada grea? In cockpit nu e asa de mare spatiul, sunt mereu subiecte de discutie, intrebari; am remarcat eu colegul din spate la distanta de 5-6 m ca are probleme cu sanatatea (banuiam ca are diabet si hipertensiune si mi-a confirmat) – sau ca unui sef cu care ma vedeam 1-2-3 ore in sedinte ca nu ii merge ceva bine (si da, aveam dreptate) …

      • Femeile au o intuitie mult mai buna decit barbatii, am remarcat asta. Barbatii nu inteleg chestiile de finete. Bine, asta nu explica totul.
        Si ca a ales sa se sinucida cu avionul nu stim ce-a fost in capul lui la momentul ala, poate nu se gindea decit la el. Ii uita pe ceilalti.

  10. right..si eu sunt depresiva de ceva timp, iar la job nu si-a dat nimeni seama, n-au stiut nici macar ca m-am despartit de mascul, pana n-am spus eu. deci nu ar fi chiar imposibil sa nu-si fi dat nimeni seama ca are probleme foarte mari.
    cat despre faptul ca a participat la maraton desi era depresiv, asta nu mi se pare iesit din comun. ce treaba are primaria cu prefectura?
    anti-depresive iau si eu, de un an, si cu toate astea nu mi s-a incetinit niciun reflex. e adevarat, depinde si de medicamente, ale mele nu-mi dau dorinta arzatoare sa intru cu avionul in primul munte.
    in alea 10 minute, probabil ca vreo 3-4 le-a petrecut pilotul in wc, sau daca o fi avut vreo revista cu el, poate chiar mai mult. iar la altitudinea aia, ma indoiesc ca avea careva semnal la telefon.

    • Una e sa fii depresiv si una e sa ai o depresie. Cind ai o depresie n-ai chef de absolut nimic, nu iesi din casa, n-ai chef nici sa maninci si orice lucru ti se pare oribil de greu, sa traiesti chiar ti se pare greu ,nu citesti, chiar nu poti face nimic. Asa ca mi se pare bizar ca atunci cind esti in starea asta sa te duci sa fugi un maraton.

      • am avut un amic, a facut o depresie din asta. S-a mutat la mama si 2 luni nu a iesit din casa, dormea. Bine, el zicea ca a fost o depresie, eu cred ca doar surmenaj excesiv. Acum iese zilnic si alearga, dar cate 5-10km maxim.

      • poti sa ai depresie, sa n-ai chef de nimic, si cu toate astea sa trebuiasca sa functionezi, chiar si persoanele in depresie au voie sa se comporte normal si sa incerce sa isi tina depresia sub control prin varii metode. inclusiv prin iesit din casa, mancat, facut chestii oribil de grele si chiar si citit.

    • Traiul de o singura parte a “gardului” ne da imagini distorsionate a situatiei – dar si a vietii in general. E drept, acesta e sistemul de educație care ne adapteaae cerintelor pietii .
      Omul ala a ales – dar si colegii lui au ales. Da, am impresia ca in spatele sinuciderii s-au descoperit multe alte nereguli – iar oamenii care lucrau pe partea de evaluare au neglijat constient sau nu. De ex. citesc acum de greva de la Luthansa timp de atatea luni – greva ce a fortat mutarea pilotilor de la Germanwings la Luthansa, si adus altii imediat. Apoi citesc ca el avea 600 ore de zbor. Sa facem un calcul, programul este de 100 de ore de zbor pe luna, copilotul a venit cu 6 luni de zbor la o cursa cu pasageri??? a!?!? –

      Cu marathonul, pt ca am vazut si urmarit program de pregatire dar si oameni care se pregatesc si participa, e un lucru demn de mentionat pt ca inseamna o organizare de minim 3-4 luni inainte si alergat cate 4-5 zile pe saptamana, alergat sistematic si progresiv de la 5km pe zi la 30km pe zi, exercitii de incalzire de 15-30min etc. – toate pe cont propriu si pe ploaie si in soare, toate astea implica o vointa si concentrare demne de un pilot, dar si un calm si rabdare si liniste de a asculta corpul cand zice stop – altfel esecul apare din primele saptamani de antrenament (fie prin abandon fie prin rupturi de menisc/ ligamente/dureri etc). Tu ai reusi sa faci asta singura? Eu nu si am incercat.

      Inca o remarca de la colegi mei luata: cand avionul e indreptat cu botul in jos, pipilica nu mai cade fix corespunzator in toaleta. legea fizicii. De aceea aterizarile se pregatesc cu 30-40 min inainte, si nu in 8 minute. Si telefoanele merg la 10 mii m altitudine, in ultimile curse m-au amuzat romance ce vorbeau si 1 ora la tel.

      In rest, zbor joi. Cu low cost, ca intotdeauna.

      • Mia-m adus aminte ca am o prietena a carei vecini(sot sotie) sunt piloti de avion(la o firma f serioasa) si imi spunea ce bizari sunt cuplul asta. In plus sotia e anorexica si face ce face si scapa neprinsa la controalele lor de sanatate.

      • mah, eu am spus doar ca omul putea foarte bine sa fie deprimat, depresiv, whateva’ fara ca lumea sa fi remarcat in mod deosebit ceva.
        nu pot sa cred ca un avion intreg de pasageri a stat cuminte pe scaun asteptand sa crape, stiind ca se vor prabusi. n-am idee ce s-a intamplat cu adevarat, si din cate citesc, deocamdata se arunca pisica de colo-colo.
        despre persoane care vb la telefon in timpul zborului, nush’ ce sa zic, eu de cate ori am zburat, toata lumea si-a inchis telefoanele.

        • hihiihhihi, eu merg cu low cost, aici fiecare face ce vrea :))) – o sa fac poze cu manelisti si tipe cu tocuri si pantaloni de trening :)))) – neaparat si musai sa va amuz.

          • si cercei cat roata carului :)) am vazut si eu, dar nu stiu cum s-a facut, de cate ori am zburat, n-a vorbit nimeni la telefon, au stat cuminti pe scaune si si-au tinut gura.

    • Si inca ceva: daca TU n-ai efecte adverse la medicamente, nu inseamna nimic. Ia notita din interiorul cutiei si citeste-le acolo pe toate si gindeste-te ca pentru ca un efect sa fie declarat a fost cel putin o persoana care le-a avut.

  11. Pai cu aterizarea exact asta se zicea: ca a iesit pilotul la pipi dar i-a zis copilotului ceva in legatura cu pregatitul pt aterizare.

    Drum bun Arakelian. Te invidiez! Ca si eu as vrea in Romania. Mai ales de Sarbatori e greu sa fii departe de tara.

    • ah, ma duc cu treburi, profit ca am 3 zile libere de Pastele catolic, o sa fie alergatura cacalau…
      o sa ma bucur ca ma intorc🙂 – desi vin direct la munca si apoi la pregatit Pastele Ortodox.

Leave a Reply

