arakelian

lumea mea, si-a altora.

La coada la posta bruxeleza

9 Comments


Ma mananca undeva, ca pe Zambilica Papadopolinii sa comand pe numele meu de pe amazon pentru colegul ce nu are cont + card de credit. Coletul vine pe numele meu, la posta mea, ma duc in pauza de pranz, sigur seful ma intelege, fuga fuguta. O coada… mai exact fiind cu numar de ordine, trag bilet, ma uit la afisaj, si stiu: 60 oameni inaintea mea la 3 ghisee. Caut un colt sa vad afisajul, si scot telefon sa numar secunde si sa fac calcule si statistici (v-am zis ca sunt injinera, da). Prima baba sta sub 2 minute. Aferim, zic, 60 oameni / 3 ghisee = 20 x 2 minute de fiecare => scap in 40min. Ma bucur de fiecare numar apelat si neprezentat, altii de dinaintea mea au renuntat.  Mai sunt si care stau mai mult de 2 min, 4-5 min, pt ca la BPost se pot face si conturi, carduri, credite, asigurari, toate de catre acelasi functionar.
Se elibereaza un scaun, hooopla, e pt mine, mai aproape de ghisee. ba chiar pot sa strag cu urechea, o alta baba surda cere detalii de cat costa sa ajunga in Germania, alta pers. vrea sa trimita 3 colete sa ajunga a 2a zi si primeste recomandari cum sa le trimita, etc etc etc.  mai vine si o duamna de la o firma: trimite 10 coletzele, catre clienti, ca doar e inainte de Craciun. Imi injur in gand amabilitatea cu care m-am auto oferit.
Intre timp ma conving, cei de la ghisee sunt calmi, zambesc, vorbesc si 3 limbi (engleza de balta dar stiu termeni si sa explice, ce daca au probleme cu timpiii trecut /viitor – vorbesc engleza). Imi notez sa caut pe net ce salariu au.
Intre timp mai apare o romanca, evident nervuoasa ca uite ca tre sa stea – suna pe cineva si bombane la telefon.
Ajung si eu in fata. Primesc un: CU CE VA POT AJUTA si un zambet, primesc coletul in 40min, nu semnez nimic – mi-a bagat buletinul intr-un device sa verifice si gata. Plec fericita ca am scapat si nu trebuie sa mai vin inca o data.

Abia astept sa fie cumaprata Posta Romana de catre Bpost (cum spunea presa). Salariile angajatilor sunt undeva peste minimul pe economie dar  sub salariul mediu pe economie.

9 thoughts on “La coada la posta bruxeleza

  1. Despre Bpost numai de bine.😀 In schimb vorbeam cu cineva azi dimineata si imi spunea ca in Belgia serviciile sunt naspa, comparat cu Germania. In gandul meu ii sugeram sa dea o fuga pana in Ro ca sa vada cum e. :)))

    • si eventual intr-un colt de romanie, unde postarita vine din cand in cand la munca :)) mai ales cand o cheama cei din sat :)))

      Desi e pacat sa zic, cunosc o postarita ce lucreaza la posta dar dupa job imparte prin sat plicuri si colete din proprie initiativa, mai ales unde stie ca nu se pot deplasa.

  2. Nu m-ar deranja cinci minute in plus daca tantita de la ghiseu ar zambi, ar fi amabila si as mai da 5 minute de la mine daca cei de la coada ar fi politicosi. Doar 40 minute cu 20 de oameni in fata?! Ce minune! Chiar daca ar fi cumparati tot treaba romaneasca ar face. Eu am crezut ca introducerea computerelor in institutii va simplifica lucrurile, dar de multe ori le ia mai mult timp sa faca un lucru fata de vremurile fara calculator.

    • am avut in 40 min 60 oameni in fata🙂 – si da, postarita romanca ar putea fi amabila – ca doar e jobul ei, daca nu ii convine poate sa plece, sigur stiu cateva pers. care vor veni cu drag acolo.
      In Ro comandam online. Ajunsesem sa stiu orarul cand era un tip la posta, si el era chiar amabil! Mergeam pe tura lui🙂

  3. 😀 in ro asteptam 40 minute la 6 persoane in fata. de aceea nu comandam cu livrare la posta decat de pe iherb, o data la 2-3 luni cand aveam si de trimis facturi, stateam la 2 cozi diferite, dar macar ma enervam intr-o singura zi
    in Olanda nu sunt oficii postale, ieeei, ‘oficiul’ nostru postal e in magazinul de tigari din mall, maxim 1-2 persoane la coada, de regula nici una

  4. In curand merg si eu la posta de pe Giurgiului sa-mi ridic un pachet de la Amazon. Sper sa n-am motive de scris postare :))

Leave a Reply

