arakelian

lumea mea, si-a altora.

Una mai veche, dar tot apetisanta

20 Comments


Eram la un restaurant belgian, cu toti colegii (majoritatea bastinasi) – un restaurant specializat in steak. Cerem toti friptura de vita – specialitatea casei. Unii cer “sangant” (sau cum s-o scrie cuvantul ala asociat carnii care nu a vazut focul decat 2 min), altii “a point” (rozalind la interior), eu las la urma si cer bien cuit presque carbonise.
Se uita la mine chelnerul: – COMMENT?
Se aseaza tacerea peste masa lunga de 20 oameni.
Eu calma, repet: presque carbonisé.
Deja toata masa se uita la mine, jumatate nativi obisnuiti ca vita sa li se zbata in farfurie. Vine si seful langa, sa se asigure ca nu ne-am pierdut in traducere. Nu, Carbonisé e carbonisé, in mai toate limbile: rumen, arsuri, bronzare zdravana.
Chelnerul, cu o voce moale, nedumerit: – Ok, je parlerai avec le chef….
Eu, in mintea mea: sa vezi ca vine sa ma dea afara din restaurant….

In final, am primit ultima farfuria. Banui ca a gatit-o in sila, i-am consumat focul pt cele 5min in plus de tinut vita mea la rumenit. Si nici nu era suficientcarbonisé, dar macar nu curgea sange rauri valuri ca la cel din fata mea.

20 thoughts on “Una mai veche, dar tot apetisanta

  1. … saignant… Gasesc foarte straniu ce i-ai cerut chelnerului. Carbonise (nu pot sa fac accentiul!) suna a cadavru scos din incendiu pentru a fi controlat de politisti. E clar ce fel de filme am vazut la gripa. Daca i-ai spune, bien cuit, un peu brule (tot fara accente!) poate te-ar fi considerat mai …’normala’. Nici mie nu-mi place saignant.

    • eram fix in primele luni venita in Be🙂 – seful a avut ideea sa iesim la un restaurant. Inca nu nimeream bine franceza, si mai grav, inca mancam cu nasul in farfuria mea sa nu cumva sa vad vreo urma rozalie din alte farfurii ca imi trecea instant foamea.
      Acum m-am calit, pot manca orice, nu imi pasa ca vecinul/sau juma de farfurie la mine este gatit in sange. Imi aleg ce ma intereseaza dar tot nu mananc … vita in sange.

  2. nici eu nu mananc vita daca nu e făcută calumea🙂. Cand ma gândesc ca unii mănâncă tartar…brrr.😉

  3. Bine că am aflat cum să cer și eu friptura, dacă mă nimeresc pe-acolo. Că pe la noi nu am probleme.🙂

  4. Eu nu mananc vita deloc asa ca… Dar daca ar fi tot “carbonise”😛 as cere-o.

    • eu mai fac uneori ciorbita de vita, am mai facut si friptura in vin (adica am pus vita acoperita de vin, condimente si fiarta 3-4 ore la foc mic mic pana scade tot ), iar dintre felurile de mancare belgiene: carbonade (desi cred ca e fel olandez) – unde vita e fiarta in bere tot 3-4 ore.

  5. Eeeeewwwwww……sange in valuri….Yeacs!
    Am mai mancat vita la gratar , prin tara noastra , insa nicaieri nu am primit friptura asa cum se face ea , in sange sau mijlociu in sange…Ori am eu fata de taranca ori nu stiu ce sa mai zic , dar fripturile mele de vita toate erau aproape carbonisee ca si comanda ta…. :)))))
    Mnoa , pana la urma , te-o fi injural le chef , dar macar ti-a adus aproximativ ce ai cerut.😀

  6. Mie imi spun astia din familie(care maninca toti carnea cit mai “saignante”) ca-i pacat sa strice bucata de carne ca s-o cer eu “bien cuite”(si nici asa nu pot sa zic ca imi place)….asa ca imi comand altceva, ba chiar la un restaurant de steak-uri am intrebat daca pot sa am doar “accompagnament”-ul si au zis ca nu-i nici o problema, asa ca am mincat fasole verde cu cartofi pai.

  7. din motive identice la acea masa colegul polonez a cerut peste. A 2a oara nu a mai iesit cu colegii (banui ca din motive aferente).
    Eu sushi mananc, dar orice pana la sange din carne …

  8. Mie imi place pe jumatate facuta (carnea mai e putin roz insa fara strop de sange), dar o sa tin minte sa nu cer asta in Belgia ca la ei o insemna pe jumatate vie…
    Oricum, amuzant momentul

  9. Carne in singe, oua moi ori retete care au la baza oua crude (gen tiramisu sau maioneza) sa nu vad in fata ochilor.
    Asa ca, drept sa-ti spun, nu prea as vrea sa vad nici in poze. :))) (pe care vrei sa le faci cu prima ocazie).

    • oua moi consum, dar sange …e suficient motiv sa ajung iar vegetariana.
      Amuzant e ca ma uit fara nicio jena la cum imi curge sangele la donare, nu am nicio problema. Dar sa nu fie in farfurie.

  10. Ioi, nici eu n-aș mânca așa ceva. :)) Și tartar-ul nu știu cine l-a inventat. Oribil fel de mâncare.

Leave a Reply

