arakelian

lumea mea, si-a altora.

Bancuri cu Stefan cel Mare

11 Comments


culese de o stra-stra-stranepoata de-a lui🙂

 

 

Bancuri cu Stefan cel Mare

i: De unde are Stefan cel Mare cizmele?
R: De la genunchi in jos.

Stefan cel Mare dupa o lupta:
– Ba care a baut aseara, inainte de batalie, un pas in fata!
Tremura toti Si numai vreo 3 ies in fata…
– Bine, voi la sapat tranSee, restul, hai sa ne dregem…

Stefan cel Mare la razboi:
– Pi cai, osteni!
La care un razes din multime:
– Si io picai, maria ta!

Stefan cel Mare… vazand ca tara-i in primejdie se scoala din mormant Si lanseaza apelul:
– Unde sunteti voi, razeSii mei?
Si cei chemati raspund:
– La Brasov, maria ta!

Stefan cel Mare tine cuvântare razesilor inainte de o lupta cu turcii:
– RazeSi, mâine la orele 8:00 am avem lupta cu turcu’, aSa ca sa vaniti toti cu sabii, furci, coase Si ce mai aveti pe-acasa ca sa tinem piept duSmanului.
Ba, da’ sa veniti, c-am vorbit cu oamenii aia.

Stefan cel Mare convoaca boierii la o Sedinta.
– Boieri dumneavoastra, trebuie sa trecem la economii severe, cheltuim prea mult cu ascutitul sabiilor, de-amu propun sa-i taiem pe turci in trei, sa nu-i mai taiem in patru.
– Da di Se sa fashem economii, Maria ta?
– Din cauza datoriilor externe!
Peste vreo luna, iar Sedinta, turcii sa fie taiati numai in doua, pentru economie cu ascutitul sabiilor.
– Da’di Se, Maria-Ta?
– V-am spus. Din prishina datoriilor externe!
Alta sedinta, turcii sa fie de-amu numai intepati putin, sabia sa fie trasa uSurel…
– Da’ Se-s datoriile aiestea externe, Maria-Ta?
– Apoi, boieri dumneavoastra, datoriile externe nu sunt ale mele, nu sunt ale noastre, ci ale urmaSilor urmaSilor noStri, in veacul veacurilor!

Stefan cel Mare statea in sala mare a palatului Si se uita la video.
Un film meserias cu Van Damme.
La un moment dat intra aprodul Purice ca o vijelie in sala Si spune pe nerasuflate:
“Maria Ta a intrat turcul in tara!”
“Sunt multi?”, intreaba Stefan.
“Câta frunza câta iarba, Maria Ta!”
“De unde naiba facem rost de atâtea scaune, aproade Purice!”

 

 

Stefan cel Mare… vazand ca tara-i in primejdie se scoala din mormant Si lanseaza apelul:
– Unde sunteti voi, razeSii mei?
Si cei chemati raspund:
– La Brasov, maria ta!

 

Iar ultimul banc l-am adaptat dupa toate formele: la Roma am gasit zeci de moldoveni, la Bruxelles ne adunam, unii razesi sau nu, si printre vinuri si beri, bancul este reluat si adaptat, ultima varianta fiind:
Ati votat, ostenii mei?
Am votat, MARIA TA!

Noi am sarbautorit  reusita votului in stil belgian: de dupa pranz, asa.

11 thoughts on “Bancuri cu Stefan cel Mare

  1. pe asta l-am uitat:

    Intr-o batalie, pe Stefan cel Mare il cam dovedeau turcii.
    – Pi cai, moldovenii mei! da retragerea maria sa.
    – N-avem cai, Maria Ta!
    – Atunci, pi curand, voinicii mei!

  2. De ce a murit Stefan cel Mare?
    De shiuda ca nu putea sa zica shinshi.

    Cum numara Stefan cel Mare?
    Unu, doi, trei, patru, ia-l si p’asta, sase, sapte…

    De la sotul meu moldovean le stiu. :))

  3. Tare faine sunt. Mi-e ciudă că uit repede bancurile. Dar pun n semn şi vin aici când e nevoie să le spun😉

    • am multe bancuri adunate:)
      Eu le scriu pe blog tot ca le uit, o perioada aveam prieteni care imi trimiteau mail cu bancuri in fiecare weekend, asa ca lunea le triam, adunam si publicam🙂

  4. stiam si eu unul :))

    Stefan cel Mare in lupta cu Baiazid. La un moment dat striga catre turc:
    -Baiazideee!
    -Da, Fane!
    – M.ie baaa!
    Baiazid se oftica dar nu zice nimic.
    A doua zi dis-de dimineata, Baiazid:
    -Faneee!
    – Shi vrai Baiazide?
    – M.ieeee!
    La care Stefan:
    – Vineeeee!

  5. senzaţional ăsta cu “Ba, da’ sa veniti, c-am vorbit cu oamenii aia.” :)))))))))))))))))))))))))))))))))))

  6. Super bancurile! :)))) E 7.30 am si rad de se aude in tot hotelul…ma tem sa nu ma sune receptia ca deranjez oaspetii! :))))))
    Stefan cel Mare este idolul meu…il iubesc , asa mititel cum a fost!🙂

    Mie mi-a ramas in cap bancul ala :
    Vin turcii la poarta la cetate : : Mama lu’ Stefan cel Mareeeeeee? Stefan ne-a batuuuuuuut!”. Iese mama la geam si zice :”Lasa ca sa vezi ce-i fac!” .Azi asa , maine asa….Stefan o lua zilnic pentru ca turcii veneau sa-l parasca. Intr-o zi ,iar :”Mama lu’ Stefan cel Mareeeeeee?Stefan iar ne-a batut!”. Atunci se deschid portile cetatii si in poarta apare Stefan , calare pe un Harley , ambaland motorul :”Mwahahahahahahahaaaa…..mama nu-i acasaaaaaaa!”.😀

    • toti moldovenii adora bancurile cu Stefan cel Mare, la fel cum belgienii rad de Maneken Pishul lor (amandoi au ajuns simboluri din glume, nu doar din fapte). Despre Stefan, in primul rand ca nu a fost mare, nu a fost nici sfant, nu a fost nici macar castigatorul atator lupte, dar din aprigul om din tinerete a ajuns sa faca pacte si sa dea bani la turci pt propria liniste🙂

Leave a Reply

