arakelian

lumea mea, si-a altora.

Miracolul de la Dunkerque

3 Comments


Astazi am fugit la mare, cu o  prognoza perfecta in buzunar: 0% sanse de ploaie, cer partial senin, vant 10km/h. La Dunkerque, dupa dig, intind cerceaful acolo unde acum 70 ani se inghesuiau sute de mii de soldati. Oare si atunci le era interzis cainilor pe plaja?  Am pus cerceaful, si am fost sa ne inmuiem picioarele in reflux,  si ne-am intors la cerceaf ca incepea sa ploua,atat de brusc si puternic, ca am ridicat in 2min. genti si cerceaful deja ud. Aproape 2 ore, cat a durat ploaia, dar si mancatul scoicilor alaturi de berea de la vecinii din nord, m-am uitat la plaja. Cativa tineri au ramas pe nisip, asteptand fluxul, cu umbrelele de ploaie deschise. 
Ploaia aici e rece, si in iulie, d-apoi in mai… iar vantul e ceva obisnuit sa bata cu 30-40km/h. In maiul lui 1940, cand peste 300 mii de soldati haituiti si obositi asteptau randul in fiece barca venea. In spate, armata germana i-ar fi naucit dintr-o rafala, de cealalta parte e englezescul The Chanel sau francezul La Manche, mai pe romaneste Canalul Manecii, o mare agitata, neagra, rece, cu  flux si reflux, de 50km, atunci plina de vapoare si barci venite in salvarea soldatilor. Churchill a chemat la radio pe toti care aveau vapoare sa vina sa ii salveze, au fost pescari ce puteau transporta doar 2 oameni in plus, si tot s-au dus sa recupereze suflete de pe batranul continent. Ingaduinta germana (gresela de strategie, sau doar ocuparea Parisul era prioritate ?) au facut sa le dea ragaz de cateva zile pt a evacua soldatii englezi, si aliati. 50km distanta intre tavalugul german si linistea britanica, dar 50km de apa neagra si tulbure si rece.
Dupa ploaie, am intrat in apa. Am avut norocul cu o apa calda, 21 grade apa, 21 grade in aer. Plaja e neobisnuita la Dunkerque, se adanceste lent – facui febra musculara pana sa ajung la suficienta adancime sa imi ajunga apa pana la brau. Mai bine era in apa decat afara, macar nu ma batea vantul.

4 1 3

3 thoughts on “Miracolul de la Dunkerque

  1. Mda e ciudata senzatia asta cu locurile istorice, ma mai gandesc si eu cateodata cand ma duc acasa cum o fi fost prin namol la vremea bataliei de la Rovine pe acolo.

  2. Se gândea cineva în vremea aia la plajă?

Leave a Reply

