arakelian

lumea mea, si-a altora.

Ce animal de companie sa ne luam?

7 Comments


Animale domestice sunt animale care au fost domesticite și aduse de oameni în mediul controlat, spre beneficiul propriu (aparare, ajutor la vanatoare, sa apere casa de soareci etc). Si vacile sunt animale domestice, si gainile, si oile, acestea se bazeaza pe oameni pentru supravietuirea lor, depind de om aproape 100%, pt ca intre timp gainile nu mai pot zbura iar vacile si-au pierdut din coarne. La fel si magnificii porci din cotet – despre care “iubitorii de porci” afirma ca au un nivel mai mare de inteligenta decat al cainilor, doar sa le dam o sansa la dresaj (e o moda prin America de a lua animal de companie un porc, dar eu zau nu as incerca, de mila nasului meu). La caini, pisici, regula e aceasi. Atat ca un caine, pisica, porc, capra etc, lasate in salbaticie, vor avea ocazia sa le reinvie instinctele de vanatori, și chiar reusesc sa supraviețuiască si fara ajutorul si protectia omului.

Sa vehiculam ca doar  cainii și pisicile  sunt animale de companie ( de uz casnic”) – e doar un concept promovat de societatea noastra actuala. Dar cum e pt chinezi, vietnamezi, sud americani, japonezi etc?. Care e ‘adevarul’ lor? Ce le vine din realitatea cotidiana,  din traditii/familie/obisnuinta, din moralitate ? Ce e la noi normal dupa standardele locale, va trece standardele lor?. Nu stiu – dar si la ei e simplu:  cainii/pisicile  au fost produse  alimentare de sute de generatii, si inca mai sunt.  Iar unii chiar afirma: carnea de caiine e delicioasa: http://migrationology.com/2012/06/eating-dog-cat-meat-china/ .  Carnea ramane carne, si in anumite perioade ale istoriei omului a insemnat supravietuirea, de aia romanii mananca si cai, japonezii balene, argentinienii vaci, canadienii mananca foci, francezii mananca melci etc.
Eu inca nu am incercat carne de caine, si nici nu ma roade prea mult curiozitatea de a gusta, doar in fiecare primavara ma gadila ceva ganduri insangerate, si atunci imi iau wok-ul in mana, in miez de noapte, cand intra pisicile in calduri. Nu sunt decisa care miscare sa fie prima, wok-ul e destul de greu si trebuie sa il tin cu amandoua miinile, iar la atac as avea nevoie si de cutitul cel mai mare din casa.

ie3

 

 

 

7 thoughts on “Ce animal de companie sa ne luam?

  1. Mie mi-a intrat in cap , de ceva vreme sa reduc alimentatia carnivora pana catre zero , daca se poate,…dar nu prea-mi iese treaba asta😦
    Ca si animal de companie….la casa cu curte imi plac caini si pisicile…plus orataniile…La bloc e mai complicat , insa mi-ar place o pisicuta,

  2. Ieri trofee, azi aceeasi tema da nitel variata …😉.
    Un acvariu cu pesti eu zic ca e suficient .

    • Eu am avut pesti, acvarii, si mi s-a parut o responsabilitate mare – uitam sa ii hranesc, sa scot incalzitorul din priza asa ca i-am fiert ; ii mai gaseam uscati pe jos ca sar din acvariu, frecatul peretilor acvariului in cada era o munca sisifica etc.

      Fiica mea are alta parere. Discutiile vor continua🙂

  3. O pisicuta mi se pare cel mai usor de intretinut in conditiile in care nu stii de cam cata grija poti fi in stare. In plus e jucausa si te “recommpenseaza” imediat🙂

  4. pisicile si placerilor lor ciudate de a lenevi in locuri ciudate si in pozitii ciudate :))
    da…asa este, in mediul lor natural animalele si-ar trasnforma instinctele.. insa omul are nevoie de ele.. iar carnea de caine e… probabil gustoasa, dar de ce sa o mancam? nu cred ca e foamete inca…

Leave a Reply

