arakelian

lumea mea, si-a altora.

parerea unui medic in Belgia despre pacientii romani

10 Comments


O sa copii copiez doar un fragment din interviul cu un dr f. cunoscut in comunitatea romaneasca bruxeleza: Dr  Cornel Diaconescu.

 

RomBel – Atunci când problemele de sănătate m-au adus la cabinetul dumneavoastră am găsit sala de asteptare mereu plină, de regulă pacienți români. Au chiar atat de multe probleme de sănătate românii care trăiesc în Belgia?

Dr. Cornel Diaconescu – Nu. Toata lumea are la un moment dat o problemă, nu neapărat de sănătate și de multe ori aceste probleme sunt asimilate unor boli închipuite. După ani de practică cu pacienti români, aici in Belgia, pot să afirm fără nici un dubiu ca sistemul medical din România crează acestă obsesie de « bolnav închipuit »…. Cu ani în urmă o mare a parte a românilor ce ajungeau aici se autodeclarau ca avand probleme la ficat…a urmat apoi o perioadă cand aproape toti aveau, conform propriilor păreri, un nivel scăzut de calciu..acum la modă este cardiopatia ischemică…mai ales în rândul celor ce vin aici în vizită la copiii lor ce au găsit un loc de muncă….  Toate aceste « închipuiri » sunt create, asa cum am spus de un sistem în care dacă nu te simți prea bine și ajungi în cabinetul unui doctor trebuie neapărat sa pleci de acolo cu o boală și o rețetă.

Pe de altă parte românii care au adevarate probleme de sănătate refuză să accepte, să urmeze întocmai sfatul medical. Majoritatea sunt căposi fără disciplina, atat de necesară în timpul unui tratament medical.

Cât despre aglomerația de la cabinet aici este o alta problemă…toti preferă să vină după amiaza, seara după orele de program sau în weekend..de aici aglomerația de care spuneți. Un pacient belgian aceptă fără probleme un « rendez-vous » oricând în timpul zilei. Pentru acesta sănătatea este mult mai importantă decat faptul că pleacă de la muncă și eventual pierde câteva ore.  Inca o dată este vorba despre mentalitate și educație.

10 thoughts on “parerea unui medic in Belgia despre pacientii romani

  1. Heya….acum ai adresa mea…
    Zi faina

  2. Eu zic ca treaba cu sistemul ce intretine starea de bolnav inchipuit este reala…Mi s-a intamplat sa fiu “urecheata” verbal ca n-am mai dat de mult pe la medicul de familie , la cabinet si ca…de as fi ales consultatiile in privat? Am zis ca nu am mai fost la nici o consultatie de nici un fel , daca nu a fost necesar…de ce as merge la medic?Ca sa pierd vremea aiurea?😀 Mi s-a spun ca de rutina , din cand in cand…Eh,nu zau!?😀 Pe timpul meu? Nu , multumesc! Daca am nevoie ,stiu unde gasesc cabinetul…😀

    • Asta e doar unul din mecanisme. Cine are mici probleme, istori greu familial, are nevoie de controale de rutina anuale, dar cine nu … ce sa caut, sa culeg bacterii de acolo?

      Dar sunt si alte mecanisme mai dure: am primit medicamente pt restul vietii. Nu era nevoie. A primit si o prietena, pt probleme cardiace. Nu era nevoie. Dar cand mi-a scris medicul reteta, si mi-a spus ca situatia mea nu e buna, e obligatoriu sa iau, (si analizele indicau o scadere a parametrilor) – chiar am crezut. Mai greu a fost cand am inteles ca efectele secundare pot accentua unele simptome…si rezolva altele.

      Un lucru dur ce se intampla in Romania este ca prospectele medicamentelor sunt modificate. Se sterg din efectele secundare, se amelioreaza/ schimba termenii. Nu mult, suficient cat si medicii sa fie convinsi de bunatatea lor. Am avut ocazia sa compar prospectul la medicament cumparat in strainatate, cu prospectul celui din Ro (identic). Si apoi am inceput sa verific ce scriu pe site producatorii (nu site-ul in romana, evident). Coruptia este insa la nivel mult mai mare, sunt diferente intre prospectele inregistrate la Comisia Europeana, la lansarea lor pe piata, si apoi peste 5 ani producatorul are voie sa le modifice (si evident, taie din efectele secundare).

      Si nu in ultimul rand, publicitatea la vaccinuri. Chiar e nevoie? la medicamente: chiar e nevoie?

      • Uneori , aceste prospecte , lipsesc cu desavarsire…deci sa ne bucuram cand le gasim…
        Sunt perfect de acord cu controlul necesar , atunci cand este cazul…asa cum a trebuit sa merg cu fiica-mea…insa,vorba ta , la ce bun sa merg aiurea?Pentru colectia de germeni? Nu,multumesc!
        Si mai scriu un exemplu , mi s-a intamplat chiar ieri : din cauza tenului meu mixt si din cauza varstei si hormonilor , in anumite perioade imi apar anumite …cosuri , ca sa spun asa , pe tenul fetei…iata ca sunt purtatoarea unuia destul de urias , aparut chiar in zona T-ului de pe fata , o chestie dureroasa si inestetica , pe care , evident , am zgandarit-o si s-a inflamat rau…asa ca ieri , in farmacie fiind ca sa cumpar Nurofen , am intrebat de remediu pentru problema mea…am fost indrumata sa mi se arate fel de fel de creme…ciudate si complicate , de genul “va dati cu solutia asta , dupa ce o agitati bine , si dupa ce curatati fata cu solutia asta de curatare , care va lasa tenul…etc,etc,etc…si apoi ,fara sa folositi apa si sapun,va stergeti cu solutia asta si aplicati acest unguent care face si drege…” Ma crezi ca nu am priceput o iota? In plus , desi spusesem ca trebuie sa ma incadrez in maxim 40 de lei , intreband cat costa solutia miraculoasa , am zis ca raman fara aer : numai 103 lei….😀
        M-am intors la pult unde am re-cerut sa mi se dea o crema ce mi-ar putea rezolva problema si ,dupa ce a trebuit sa reconfirma suma de investit si faptul ca as dori un produs romanesc , am obtinut o crema cu galbenele , tocmai buna sa usuce problema si sa o faca sa se retraga…la numai 32 de lei…si are si prospect , in cutie , pe care nu l-am mai citit , de nervi…
        Deci , ce ziceai de vaccin?😀
        Cred ca am scris ca am dat semnatura ca Luana sa nu faca nu stiu ce vaccinul lui peste prajit , in clasa a IV-a , drept pentru care , desi si alti parinti s-au batut cu pumnul in piept ca nu-si lasa copiii sa fie vaccinati , Luana a fost singurul si unicul elev al clasei care NU a fost vaccinat….Acasa a plans , ca a fost singura data deoparte…i-am explicat decizia mea si , desi nu stiu exact cum si ce s-a intamplat si nu am cerut explicatii la fost invatatoare , am impresia ca Luana a fost aratata cu degetul si putin “stigmatizata” pentru decizia mea…
        La ce sunt bune vaccinurile?La introdus germeni in organismpentru ca acesta sa produca anticorpi…Dar eu ma intreb serios : este muai necesar , avand in vedere reversul medaliei? In fine , fiecare cu decizia lui…nu?

  3. o sa copiez,o sa copiezi,o sa copieze, o sa copiem,o sa copiati,o sa copieze…

  4. Aici e si un pic dificil sa crezi ca esti sanatos, acum in orasul meu toate femeile insarcinate sunt tratate pentru trombofilie, si nu e taman un tratament bun pentru bebe. Cine a plecat pentru a doua opinie in alt oras a scapat, dar sunt oameni care nu cer a doua opinie pentru ca au incredere in medici, in general.

    • despre trombofilie, am avut discutie cu cadru medical belgian. A zis ca unul din medicamente da probleme neurologice la copil. Bon, deja stiu un copil cu clexane si suspect de epilepsie… daca va fi sa mai fac un copil, refuz testarea.

  5. Tocmai citesc o carte “Trop de medecine, trop peu de soins”, in care exact asta se spune: ca multi oameni vin la medic pentru ca au nevoie ca cineva sa se ocupe de ei, n-au boli grave, dar putina atentie din partea medicului le face bine.
    Si tot in cartea asta se spune, apropo de vaccinuri: campania de vaccinare contra cancerului de col uterin este o impostura, pentru ca vaccinul asta nu si-a dovedit eficacitatea si persoanele care se vaccineaza sunt cobai ca sa se vada mai incolo in timp adevaratele efecte ale acestui vaccin.
    Si toate campaniile de despistare gen mamografiile, sau pentru cancerul de prostata sau osteoporoza la femei dupa menopauza nu sunt bune la nimic, fac mai mult rau decit bine .Mai spune medicul care a scris cartea ca daca esti sanatos, n-are rost sa iti faci analize si sa consulti ca ai sanse mari sa primesti tratamente pentru nimic.

    • interesanta cartea!
      O sa o caut si eu. Si da, confirm teoria, am remarcat-o cand am venit in Belgia, aceiasi pacienti, aceleasi problemutze, diferenta ca in Belgia nici generalistul meu, nici pediatrul fetei nu au considerat ca e nevoie de intervenit, pt ca fiecare corp e unic si avem echilibrul nostru.

      Cat despre vaccinari, unele vaccinuri nu au 50-80 de ani de experienta, pt a-mi demonstra pe un lot de 100 mii de oameni ca nu s-a mai intamplat acea boala, si nici altele ca efecte adverse, pana la sfarsitul vietii. Asa ca …

  6. Am citit o biblioteca de carti de genul asta, asa ca mi-am format o imagine destul de clara. De fapt la primul copil cum avea o mica problema, cum fuga la doctor, sa-l remedieze. La cea mai mica am inceput sa ma schimb inca din perioada cit eram gravida, am nascut natural cu o moasa spre disperarea familiei(medici ginecologi), care ma considerau nebuna, desi am nascut in “casa de nasteri” a unui spital. Dupa nastere, la 40 ani, topaiam prin salon, pe cind dupa nasterile oribile din Romania abia ma tiram la 4-5 zile….
    M-am schimbat si mai tare cind o prietena mi-a zis sa nu-mi vaccinez fata(cei mari erau vaccinati de numa’), am studiat si am vazut ca nu-i o idee rea….Si tot asa, incet incet, am intrat intr-o lume paralela in care iti pui intrebari si nu iei de bune tot ce vehiculeaza massmedia. E drept ca asa zisa pandemie de gripa din 2009 si masurile aberante ce s-au luat au facut ca toti mai multi oameni sa nu mai aiba incredere in corpul medical.
    Apropo de carti, ultima citita a fost Médicaments génériques, la grande arnaque, si asta a fost f interesanta, ideea e ca genericele sunt facute ca sa cistige industria care le fabrica si statul, iar pacientii ies in pierdere.
    Mi-am dat seama ca n-am salutat , n-am zis nimic, dar ne “cunostem” de pe blogul lui Carmen, de unde am intrat.

Leave a Reply

