arakelian

lumea mea, si-a altora.

Despre stirile din presa

13 Comments


Mi se par triste si depresive, pline de senzational si imi lasa mesajul ca lumea e plina de violenta si pericol. Bine, eu nici nu simt nevoia de a fi informata despre ce se mai intampla in lume.
In plus, de cand am copil, as vrea sa nu ii intunec copilaria cu griji, explicatii, evenimente dure. Dar oare pana la ce varsta e bine asa?
Cand mergem in vizite, imi e destul de greu sa rog/sa inchid televizorul (insist cand mi se par imaginile prea violente, inclusiv pt mine!).
Pe de alta parte, cu copiii mai mari, cred ca e important de discutat unele stiri. Ma gandesc la evenimentul cand Nelson mandella a murit, si ca e important de discutat ce a facut el in viata. Sau in timpul olimpiadei, de discutat: ce inseamna, cand a inceput, rolul ei etc.

Oare gasesc undeva altfel de stiri? Doar cu cele pozitive? constructive?

13 thoughts on “Despre stirile din presa

  1. Nu avem televizor, deci nici un pericol la noi in casa. Dar avem 4 porcusori.😀

  2. Astfel de ştiri nu prea cred să fie, din păcate. Aşa că mai bine să stea închis.

  3. Cred ca e mai ok sa incepi sa i le prezinti si pe alea proaste, filtrate si explicate de tine.
    Fii sigura ca va intra in contact cu ele si isi va forma niste pareri fara sa aiba intreaga imagine – de pilda, nu va putea face separarea intre ce e grav cu adevarat si ce e doar „teroare” jurnalistica.

    • cred ai dreptate, dar inca ca nu sunt pregatita de asa explicatii, si caut motive sa aman momentul :))

      • Și eu cred la fel. Nu poți ține copilul sub un clopot de sticlă. Șocul confruntării cu realitatea e cu atât mai mare cu cât amâni momentul.
        Calea cea mai bună e probabil cea de mijloc. Să găsești un post tv care nu abundă în asemenea știri și să comentați împreună ce vedeți, în funcție de puterea lui de înțelegere.
        Adevărul e că trăim într-o lume din ce în ce mai violentă. Nu-i nevoie s-o descriu fiindcă vede fiecare ce se întâmplă pe străzi, între vecini, rude, prieteni, iubiți. Dacă vrem să-l ajutăm, trebuie să-i explicăm cum putea fi evitată situația aceea care a dus la „știrea bombă”. E cam singurul lucru pe care-l putem face.

  4. Eu sunt dependenta de stiri, poate de-asta sunt si asa dezamagita de prezent si viitor. Dar imi plac si canalele de documentare, gen Discovery sau National Geographic. Nu suport insa mondenitatile si cancanurile sau filmele comerciale si telenovelele.

  5. Daca ar fi echilibrate stirile, ar fi OK: se intampla si rele, dar si multe bune. Dar televiziunile prefera sa prezinte altceva si exact acesta este motivul pentru care nu le privesc. Ma rog, eu ma uit la TV doar cateva ore pe saptamana, la Romanii au Talent :)) Sau, mai rar, cand e vreun meci interesant.

    Este foarte bine sa fii informat in legatura cu ce se intampla in tara si in lume, dar informatia nu este sinonima cu ceea ce prezinta televiziunile. Ai zice ca nu vine apocalipsa, nu alta!

    Si un lucru care nu imi place deloc este tinutul televizorului deschis cand vin musafiri la tine. Se ajunge, inevitabil, la momente penibile in care toata lumea se uita la televizor si nu exista interactiune. Pai asta poate face fiecare acasa!🙂

    • eu nu vad niciun folos (probabil ca nici profesia nu imi e de asa natura sa implice informare) sa fiu informata despre ce se intampla in tara si in lume. Cum am zis, am avut 10 ani fara tv. Si am trait bine, indiferenta, ba chiar citeam mai mult decat acum.

  6. Vin si eu cam tarzior cu unul dintre principiile care stau la baza presei: good news is no news. Asa ca nu avem de ce astepta stiri pozitive.

  7. Daca nu sunt stiti proaste nu exista stiti.
    Ps – fotografia cu biserica este din Maramures, in apropiere de Targu Lapus.

Leave a Reply

