arakelian

lumea mea, si-a altora.

Guineea-Romania

5 Comments


Care e legatura intre Guineea si Romania? aparent 2 state complet diferite.  Ieri, ne-am intalnit intamplator cu o fosta colega de gradinita a fetitei, Oumou, si am conversat cu tatal ei. Tata era insotit de 3 copii ( 3 ani, 5 ani, 7 ani). Ne-a povestit ca unul din profesorii lui de matematica era Mocanu, altul a fost un rus care i-a invitat la SaintPetersburg, si i-a prevestit caderea URSS-ului cu multi ani inainte. Adica nenea tata lui Oumou asta a fost student in anii 80 sau mai devreme, si a invatat rusa sa poata accesa cursurile de matematica si fizica la universitate, inca isi aduce aminte rusa ( profesorii romani de matematica au invatat repede franceza si predau in franceza, dar rusii nu, asa ca studentii au invatat ei rusa…)

Asta multi-culturalitate.  Eu nici nu i-am inteles numele cand s-a prezentat.

5 thoughts on “Guineea-Romania

  1. Imi aduci aminte de cel care imi aducea mie ziarul acum cativa ani in nordul Olandei. Era cel mai negru dintre negrii pe care i-am vazut pe aici, dar m-a abordat in romaneste: “buna ziua, doamna Georgescu, am vazut numele si am stiut ca sunteti romanca”. Gramatical perfect, dar cu acent. Mi-a spus ca a invatat romaneste fiindca a fost student la medicina in Romania. Trebuie sa spun ca vorbea foarte bine.
    Ce fel de studii a facut si cata medicina (mai) era in capul lui, nu voi sti niciodata si nu numai pentru ca a disparut. Pe de-o parte aici nu se recunosc studiile din Romania comunista integral, iar pe de alta parte nu cred ca avea permis de sedere (era foarte probabil in procedura de azil). Si in final nu stiu daca invatase ceva sau isi cumparase examenele in epoca ceausista in dolar…
    Mda, Romania a fost mai aproape de Africa sau Irak / Siria decat realizam.

    • in Bucuresti, sunt destul de multi medici nascuti in alte tari decat Romania. F. buni profesionisti, tocmai pt ca lupta pt ei a fo de 3 ori mai grea (datorita limbii, datorita rasismului, datorita sistemului greu accesibil din exterior).
      Cazul de care zici insa suna f. dur, trist. Daca e un om muncitor, sper ca s-a descurcat intre timp…

  2. azi am tradus pentru nişte băieţi din Guineea-Bissau. aşa mi se rupea inima de ei😦
    erau tare respectuoşi şi amărîţi şi mie-mi era ruşine că mă tot uitam pe foaie, ca să nu zic Guyana în loc de Guineea, ceea ce mă tem că am făcut măcar o dată.

  3. Eu am cunoscut un preot polonez in Italia si am ramas uimita cand m-a intrebat de unde sunt. I-am spus Romania, dar el insista sa ii spun orasul. Ploiesti. Aaa, petrol, petrol… Si a inceput sa imi spuna istoria orasului in care traiesc:)) Nu intrase in tara noastra, dar citise foarte mult.

  4. Eu am avut foarte multi profesori in liceu si generala care au predat in limba franceza prin africa, si sincer, erau cei mai buni profesori pe care i-am avut dintre ceilalti din categoria lor. Poate de aceea sunt asa bun la franceza, biologie, fizica, geografie, chimie etc. O faceau cu suflet, si cu metoda explicarii conceptelor nu a buchisirii pe de rost din carte.

Leave a Reply

