arakelian

lumea mea, si-a altora.

la mare viteza

10 Comments


Sau cu TGV-ul. La 300km/h cat atinge cu usurinta pe liniile amenajate, si faptul ca e versatil, si intra si pe liniile clasice, este o solutie rapida de transport. Nu confortabila, vibratiile datorita vitezei le resimt  ca pasager, iar unele
persoane s-au plans si de greturi. Foarte interesant este faptul ca in cele cateva cazuri de deraiere, trenul nu s-a rasturnat si a ramas in picioare( in principal, problema e la curbe, datorita vitezii mari),  centrul de greutate f. jos ii da stabilitate. In franta, singurele victime din incidentele cu TGV sunt cauzate de antentatul lui Carlos Sacalul.
Un alt lucru interesant este ca parintele TGV-ului este Shinkansen-ul japonez – care atinge si 500km la ora, si e mai batran – datand de prin anii 1965.

Acum caut promotii. Obsesiv -compulsiv. Spre Paris, Londra, Koln. Obsesiv-compulsiv, am zis.

10 thoughts on “la mare viteza

  1. eu nu am simtit nici un fel de vibratii. ba chiar mi-a placut la nebunie. sie u vanez promotii. apropae la fel de obsesiv compulsiv ca si tine.😀

  2. Spune si mie, unde ai auzit ca Shinkansenul atinge 500km/h?

    Eu stiu ca trenurile cele mai rapide de Shinkansen (trenurile seria E5, urmasii lui N700) pot merge in regim comercial cu maxim 320km/h si asta nu tare de multa vreme si numai datorita unei tehnologii similara cu cea de pe trenurile italiene Pendolino: trenul se inclina automat in curbe si astfel nu mai are nevoie sa frineze. Iar aici nu vorbesc de viteza medie.

    Teoretic, la viteza comerciala, TGV-ul merge pe unele linii mai repede decit Shinkansenul. Practic, in Franta ai mereu cite un “acte de malveillance”, o greva sau altceva neprevazut care le intirzie adesea oribil de mult. In Japonia, intre Tokyo si Kyoto spre exemplu, ai cite un tren la fiecare sfert de ora. Pleaca la secunda si ajunge la secunda, chiar daca merge putin mai incet. Cam asta e forta lor adevarata. A, si sint mult mai curate si mai spatioase, am testat.

  3. Eu ma plâng de întârzieri, la ultimele 10 drumuri am întârziat de 7 ori…

  4. Si ai gasit oferte…obsesiv compulsiv?😀 Bafta!

  5. uite, nu ştiu dacă te pasionează în vreun fel, da’ cică preţu’ e de la 19 ioro. vorbim de Koeln, nu e nemaipomenit, dar măcar pentru dom şi tot merită văzut.

    http://www.tgv-europe.de/de/zug-fahrkarte/koln-Brussel?DIRECT_TRAVEL=YES

    tocmai mi-am luat eu bilet la Paris, ole! super cooperare franco-germană (ocazie cu care am observat că s-au scumpit biletele “necolaborate”)…

    • sarutmana!!Cred ca o sa cumpar pt aprilie … macar sa fie mai cald.😉
      alte cele in afara de Dom si cele 12 bazilici in stilul nu stiu care (necunoscut de mine) si berea specifica zonei, mai am ce vizita ?

Leave a Reply

