arakelian

lumea mea, si-a altora.

Desertaciune

2 Comments


Postul Craciunului – din punctul de vedere ortodox este perioada 14 noiembrie-24 decembrie, al doilea ca importanta pentru Ortodoxie, invita la  cumpatare, meditatie, si linistea sufleteasca necesara intampinarii Nasterii Domnului. Un post usor, cu dezlegari la peste in fiecare weekend. Si biserica Catolica tine postul acesta, doar mai scurt, si dupa normele lor. In zona din nordul Moldovei se ajuneaza ( post negru) toata ziua, pana cand rasare Luceafarul – simbol al Nasterii Domnului.
Masa de Craciun, ca si masa de Paste, este una de sfarsit de post, care se tine cu toata familia. La mine atunci se gateste, se impodobeste bradul, familia participand cu mare drag la aceste activitati ( curatenia casei se face timp de cateva zile, inainte).

Mi-am amintit de toate astea, citind articolul dintre fosile.  Toata agresivitatea comerciala, consumerismul, marketingul sunt un afront asupra romanului ortodox.  Unde e linistea? unde e traditia? unde e cumpatarea?.

Ce simt, e desertaciune. Eu simt ca Isus e inca o data vandut pt bani.

2 thoughts on “Desertaciune

  1. Citind articolul am înteles de ce se mânca într-o duminica la masa somon…
    Totul este o nebunie, bradul se face de Sf. Nicolae si se desface chiar înainte de Craciun. Eu am în fiecare an probleme sa mai gasesc un brad de Craciun sau îl platesc mai mult.

  2. Spiritul sarbatorilor nu exista aici, sau oricum, nu asa cum imi amintesc eu ca ar trebui sa fie. E complicat cand lipsesc atatea ingrediente…

Leave a Reply

