arakelian

lumea mea, si-a altora.

argumentare catre vecinul de la sud, Dongabone

4 Comments


Citii articolul lui Dongabone. 

Am incercat sa ii argumentez la subiect, si dupa ce ajunsei sa scriu o poveste lunga, o adaug aici.

Am invatat in ultimii ani, ca oamenii care se plang, nu au probleme cu adevarat, ci cauta mila, consolare, sau sunt in disperare, si nu au cu cine sa vorbeasca.  Oamenii care ii prefer sunt cei care incearca, chiar daca esueaza. Si incearca, si incearca. Si cauta solutii, si cer ajutor prin sfaturi si solutii.

Nu cred ca toti spaniolii judeca pe toti romanii dupa acele exemple. Tine de cultura sa fim constienti ca Franco a fost unu, legionarii doar un grup rasist, etc.  Iar unii tigani romani  chiar s-au descurcat f. bine ani de-a randul cerand azil in franta, spania, germania, etc pe motiv ca in Romania sunt persecutati, discriminati rasial, nu au accces la sistemul medical si nici la educatie.  Iar asta a functionat, imi aduc aminte de mitul anilor 1990, cu taberele de refugiati ce primeau 800 marci lunare, in germania. Si daca nu a functionat asa, atunci sa ne uitam la palatele care le-au construit cu banii trimisi in tara.
Dar nu toti tiganii au palate.  Pt ca nu vor. Au avut sansa ceausista, cand au fost legati de glie printr-un mod mai diplomat: li s-au dat case. Au locuit in ele 50 ani, iar la sfarsitul comunismului au plecat iar. Socant pt mine, socant pe colegul spaniol cu care am discutat despre asta, cum un om sa abandoneze o casa primita gratis pt a umbla haihui, intr-un cort.  Se pare, ca dupa 10 mii de ani de umblat si dormit in cort, unii tigani  nu si-au pierdut instinctul hoinar. Asa ca si-au luat cai din nou ( desi  metoda veche a lor de a captura cai salbateci si educa nu mai functioneaza, unii au ales sa fure cai), si-au facut cort si au plecat… unde e mai cald si mai multa toleranta. Franta, spania, Italia.

Ca in Germania NU AI SA VEZI ASA CEVA, vecine!!!!

4 thoughts on “argumentare catre vecinul de la sud, Dongabone

  1. Sunt de acord. De aceea dau exemplu oricui ma asculta Spania, ca model de toleranta. Aici toti sunt egali, fara deosebire. Din tonul articolului meu transpare totusi un lucru: dupa ce am trait 21 de ani in comunism si inca vreo 15 in ”democratia noastra originala” eu inca nu ma pot dezvata sa judec oamenii dupa etnie, mai am acolo un viermisor care ma roade in scafarlie periodic si asta ma face sa fiu dezamagit de mine insumi un pic. Dar vorbim despre etnia tiganeasca. Ce Dumnezeu ii impinge pe acesti oameni sa nu isi doreasca un loc stabil? O casa a lor, unde sa-si creasca copii in pace si unde sa invete carte? Cum spuneai si tu: sa pleci aiurea prin lume ca sa scormonesti prin gunoaie cand altii din stirpea ta si-au facut palate. Cum e sa nu muncesti si sa preferi sa plonjezi in gunoaie? Am fost coleg la uzina cu zeci de tigani care erau extraordinar de buni meseriasi. Sa intelegem ca pe vremea aialalta invatau meserie in scarba? Ca luau in sila apartamentele date de la uzina? Asta inseamna libertatea pentru ei?

    • dane, si eu am 13 ani de comunism. Primii mei 13 ani . Sunt educata in spiritul patului lui Procust, ca toti sa fim la fel, altfel ajung la careu, in fatza partidului, aratata cu dejetul!

      Cat despre tiganii care vor sa plece in lume, eu cred ca este in gena. La unii gena se schimba, dar la altii nu. Pt noi, care nu am cunoscut spiritul asta hoinar, in ultimii 10 mii de ani, e greu de inteles. Nici eu nu mi-as abandona asa usor casa calda, cu apa, curent electric, pt dormit in cort si umblat hoinar (de cate ori am umblat pe munte, cu cortul, nu zic – mi-a placut la nebunie, dar intoarcerea peste 3-6-7-10 zile la cada, sapun, curent electric a fost o incantare pt mine).
      Dar o parte din tigani inca in au!!!in sange, in gena, zi-i cum vrei, e chemarea umblatului… si sfarsitul comunismului tocmai asta le-a dat. Pt ei, anii comunismului au fost un chin. Pt ei, anii de robie, cei cateva sute de ani in care boierii i-au legat de pamant, vanzand poamantul cu sate cu tot cu ei – a fost un chin! Multi au devenit lautari tocmai exteorizandu-si astfel dorul de… umblat. Si au umblat asa…

      Dar sa stii ca intr-o zi, tot voi reusi sa imi cumpar o rulota, si sa iau concediu de cateva luni si sa fac turul europei. Ca tiganii. Sa stau unde imi place 1 saptamana sau 2 ore.

  2. Visul asta cu rulota il am si eu. Sa vedem daca il si voi implini. In alta dezordine de idei: asta e al doilea miel pe care ai sa mi-l dai. Am mai vorbit noi pe tema asta… turma de miei cu tine pe post de ciobanei care cobori spre sud si vii cu turma si cu o caruta plina de ciocolata si bere belgiana. OK? Deci Gabriel, da?, Gabriel. Gabi. Pupic🙂

Leave a Reply

