arakelian

lumea mea, si-a altora.

boul si cerbul

8 Comments


MI-a placut ‘parabola’ incat o sa ii dau un copy paste dupa articolul original.

“Boul e un animal cu stăpân. Are adăpost, are hrana asigurată, în fiecare dimineaţă e înjugat la car sau la plug şi munceşte. Cu cât îşi face datoria mai bine cu atât primeşte o raţie de fân sau de coceni mai mare. Cu cât e mai ascutător şi se opinteşte mai tare cu atât e mai bine îngrijit. Dacă  leneveşte are parte de bici. Nu are grija zilei de mâine. Mâine e la fel ca astăzi, la fel ca ieri şi ca în toate zilele. Doarme liniştit, pe coadă. Spre deosebire de bou, cerbul nu are un adăpost. Hrana şi-o procură singur. Nu e sigur că o poate găsi şi mâine. Nu e ferit de pericole, trebuie să fie mereu în alertă, treaz, să decidă singur. Şi, mai e o deosebire: cerbul e liber, totul depinde de el, boul are stăpân, e dependent, e sclav. Când nu mai poate munci sau când stăpânul nu mai are nevoie de el, soarta lui e la mila stăpânului. Scopul boului nu e să-și găsească  hrana, e să-și caute stăpân care să-l hrănească.

L-am întrebat pe individ după ce i-am expus această metaforă: Între o viaţă de bou şi una de cerb, pe care o alegi? De fapt, întrebarea era adresată  tututror.  Încet-încet, după o perioadă de tăcere, au reînceput discuțiile. Și, spre uimirea mea, deși se vedea în glasul celor din compartiment o undă de regret, concluzia cvasi-generală  a fost că viața de bou e preferabilă celei de cerb. Cum s-a ajuns aici?”

Si aici, vad apropierea de cele prezentate de Dan Puric. Oare s-au cunoscut, astia 2 oameni?

8 thoughts on “boul si cerbul

  1. Am citit si eu articolul dimineata, era recomandat de Groparul. Uimitor cat de indobitociti suntem.

  2. Arakelian, dar tu pe care dintre cele doua vieti ai alege-o?

  3. f. greu de zis. Cat e de bou si cerbul asta.
    Nu lucrez la stat, nu lucrez in Ro, dar am ajuns in punctul in care nu pot sa fac un pas alaturi(si nici sa zic sefului ca e praf). Sunt atatia factori si pers. care depind de mine, incat ma simt inchisa intr-un ritm, si o presiune, incat ma simt mai bou decat boul din articol. Cred ca un cerb, un cerb real, e cel care poate sa traiasca fara sa lucreze, care lucreaza fara sa ii pese de bani, care poate sa refuze un client/contract/om din reguli etice proprii lui, si care poate sa isi decida de sapt.viitoare o vacanta de cateva sapt. Cerbi din astia sunt f.putini. Mai toti depindem de bani, avem nevoie de platit chirie, intretinere, scoala la copii, hranit o familie, si gandit la pensie si la batranete, asigurat un viitor/o siguranta copilului, sa aiba alt start in viata/alta sansa. Si astea mi-au trasat jugul.

    Deci sunt un bou. Mai putin bou decat cel descris, dar un bou trezit ( care roade la salate, da?:) )

  4. N-as vrea sa fiu altceva decat cerb, e bine bou, e magistral cerb. Tocmai de aia eu ma si cam cert cu toata lumea, din pacate.

  5. sa fiu eu oare mai pesiminsta? mă gândesc ca oricat de cerbi am fi pe dinauntru uneori nu prea putem alege. ca pădurea a fost aproape defrișata și e din ce in ce mai putin loc pentru cerbii cinsiti, iar, (cel putin din punctul meu de vedere) un bou cinstit e de preferat unui cerb necinstit. Evident un bou trezit🙂

    • pai intr-o situatie asemanatoare sunt eu. Bou ca lucrez si nu imi place proiectul, si asta se vede in calitate/entuziasm, bou ca nu reusesc sa imi caut alt job in urmatorii 2-3 ani – pana nu controlez limbile nationale( in plus nici nu am curaj sa risc), din cauza asta am ajuns sa nu imi mai placa ceea ce fac, si nici sa fac, scenariul de recalificare si reorientare profesionala nu se aplica in conditiile in care fara job mi-as permite numai 1 luna sa supravietuiesc, a 2a trebuie sa lucrez obligatoriu etc.

      Dar visez, tatonez terenul, etc. e vara, pot sa visez.

  6. Pingback: Happy Weekend 20 | Iubesc Viaţa

Leave a Reply

