arakelian

lumea mea, si-a altora.

cercul anxietatii

8 Comments


sau cercurile anxietatii…
Starile de anxietate  scad randamentul, afecteaza performanta si dau noi motive de frica, creeaza context real sa ai motive de frica. In conditia reala de scadere de performanta, spaima la serviciu creste, dar  si motivele de frica. Un cerc vicios. Pt  anumite persoane, cercul vicios se repeta si in celelalte componente ale vietii: viata profesionala, viata familiala, viata in societate. 3 cercuri care se intersecteaza, 3 bulgari in rostogolire, care se pot distruge unul pe celalalt.

Ideea este cum rupem cercul vicios?
1. prin acceptarea anxietatii ca un lucru firesc. Un articol sublim scris e aici:  http://andreanum.org/?p=3447 -anxietatea e o stare normala pt om, asta l-a facut sa  supravietuiasca din preistorie, in razboare, etc.
2. prin acceptarea propriei anxietati
3. prin degrevarea de unele griji/responsabilitati/componente cu surse anxioase
4. prin simplificarea vietii
5. prin acceptarea propriului esec.
6. prin acceptarea ca atacuri de anxietate vor mai fi

Un lucru f. interesant, este ca anxietatea se leaga de secretia de hormoni ( de cei tirodieni in principal, dar nu numai; in plus exista si facturi chimici: dezechilibrele de fier, de Mg pot da peste cap exhilibrul organismului), dar si de oboseala accentuata, de lipsa de odihna/somn necesar.
Absurdul este ca prima reactie-e de cerut ajutor medical, dar pacate unii medici desconsidera asemenea stari si dau direct medicamente fara niste analize/ investigatii clasice. Simptomele sunt variate, bazice, atat de intalnite, dar care toate la un loc  schimba calitatea vietii, si nu trebuie neglijate.

Iar interesant este, cu cat cresc limitele din viata mea, cresc si nr de de anxietati. Si evolutia nu e liniara, ci mult mai rapida….. ar fi interesant de dezvoltat o formula aici.

8 thoughts on “cercul anxietatii

  1. medicii, chiar de te supun la tot felul de investigatii..nu reusesc 100% sa puna diagnosticul precis..nu reusesc sa ajunga la cauza adevarata ce declanseaza anxietatea…de aceea aleg sa dea ca tratament pe cel mai simplu, cu spectru larg de actiune…important este sa nu lasam “boala” sa se vindece de la sine…ca nu se va vindeca fara sa actionam si chimical asupra ei, pe langa concilerea psihiatrica..sau duhovniceasca..ce este, de fapt, acelasi lucru…
    toata lumea sufera de anxietate, sau depresie, sau atac de panica..multi nu realizeaza simptomele..
    interesanta tema ai ales…si ampla..

  2. Ce coincidenta sa citesc articolul tau dupa ce aseara imi povestea cumnata mea ca are accese de panica nejustificate si ca a primit tratament de la medicul de familie. Ii voi da sa citeasca articolul.

  3. Luam Xanax cu pumnul inainte sa plec din tara, in 2006. Cum am ajuns aici, doar aspirina si, cateodata Ranitidina :)))

    • nu am ajuns inca la pilule, am primit o jumatate de diazepan la facultatea de stomatologie ( jumatate ca au decis ca am sub 50 kg si imi ajunge), si apoi asistentii universitari glumeau ca cine ea domnisoara acasa? (asta dupa ce ma imobilizasera, haha.

  4. stii, Arakelian, un diagnostic corect nu se poate pune pe internet sau la telefon!
    problema anxietatii poate fi una foarte simpla sau una foarte complicata! daca analizele sunt bune, treci la etapa urmatoare : psiholog/psihiatru.

    nu esti multumita de un medic, mergi la altul! este foarte important sa gasesti un medic in care ai incredere!

    din comentariile tale, am inteles ca ai o fetita. daca pt tine insati nu ai chef sa mergi la medic, poate o faci pt ea… daca tie nu ti-e bine, nici ei nu ii este!

    • analizele nu au fo bune. Am facut bine ca am facut investigatiile medicale, chiar daca tratament nu am putut lua. Am nimerit din prima un dr bun, a carui sfaturi de bun simt m-au ajutat.

      F. interesant este ca un om functional, un om normal, are fricile lui. Este in firea omenirii de a le avea. Tocmai aceasta tensiune ( sa ii zicem) l-a protejat pe omul in trecut de fiare, de dusmani. E fix ca o protectie. Cu cat le accept, cu atat e mai bine. Cum citeam intr-o revista, anxietatea din interior e ca un balaur, pe care eu il hranesc. Cand am invatat ca e acolo, si ca eu sunt cea care il intretin si il ‘ingras’ – temerile mi s-au diminuat.

  5. articole interesante despre anxietate: http://dardaca.tumblr.com
    Dupa ce citii acolo, eu pot zice ca fricile mele sunt nimicuri, mic copil comparand cu ce scriu altii acolo…

Leave a Reply

