arakelian

lumea mea, si-a altora.

rezumat la cozonacul de ieri

13 Comments


Hristos a inviat!

Ieri am facut primul cozonac. Din intamplare, am facut prea mult aluat pt pasca si restul…l-am cozonacit. Dupa indelungi rateuri, greseala mea la aluaturi este..lipsa de rabdare. Intre fiecare etapa, trebuie lasat timp aluatului sa se odihneasca. A 2a greseala…ca nu am lasat sa il amestece de la inceput pe prietenul robotul de bucatarie.
Si a 3a greseala,coptul. Timpii ce i-am respectat sunt: 30min crescut in tava la 50 grade, 15 min in cuptor la 120 grade, 15min la 220 grade, 15min la 180 grade. Si gata. Cozonacul a iesit. (ps/ cuptorul meu infierbanta mai mult decat arata, asa ca o sa imi iau un termometru de copt ).
Toate celellalte, tipul de faina, oul, uleiul, ordinea poate fi mai mult sa mai putin respectata, depinde de calitatea ingredientelor, de temp. lor, dar nu sunt complet raspunzatoare de esecurile mele.

Pt data viitoare voi pregati si nuca, si voi face mai mult aluat.

13 thoughts on “rezumat la cozonacul de ieri

  1. Adevarat a inviat!
    Felicitari pentru cozonac!🙂

  2. Adevarat a inviat !

    Eu doar o singura data am facut cozonac si gata… m-am lamurit inca odata (desi nu era cazul) de ce intotdeauna in spatele unui barbat de succes exista neaparat cel putin o femeie !

    • deci eu ca femeie deja la varsta a2a, am incercat de ceva ori. Ba opaream drojdea, ba nu lasam sa creasca, ba nu framantam suficient, ba cuptorul usca, de cel mai dese ori nu lasam sa creasca suficient.
      Na ca acu mi-a iesit. Perseverenta m-a ajutat (sau mai exact uitarea, ca am uitat dezamagirea nereusitei anterioare).

  3. Si eu fac doar de vreo 2 ani. De fiecare data gresesc cate ceva, dar oricat de naspa ar iesi, tot e mai bun decat ceea ce poti cumpara aici de la magazin.
    Data viitoare il pun si eu la robot, clar🙂

  4. Si banuiesc ca a iesit foarte bun🙂

    • evident!! s-a mancat!!
      asa bun a fost, ca mai incerc o data😉 – ma mir ca prostul cum am robot de peste 5 ani si nu l-am pus sa framant pana acum…

      • Asa patesc si eu, am prin preajma tot felul de chestii, dar m-am obisnuiesc sa le privesc si nici prin gand nu mi-a trecut sa le folosesc cand este cazul. Dar este bine ca le foloseste sotia :))) Bafta la noul cozonac🙂

  5. eu am mancat pasca si cozonac super bune facute de un barbat, moldovean si artist pe deasupra. mi-a si explicat toti pasii pentru executie, dar eu nu voi incerca in scurt timp asa ca nu prea am fost atenta. dealtfel i-am si spus.:)

  6. data viitoare sa pui nuca si cacao si sa-l rulezi sau sa-l impletesti…🙂

  7. nuca nu am in casa, e destul de scumpa aici. Si cum nu am planuit din timp sa fac zoconac…

    In plus, cu impetitul inca nu ma descurc. Aluatul asta nu ma asculta, eu il intind, el isi revine la forma dorita😀

    • Daca revine la forma initiala inseamna ca l-ai facut ca la carte. Nuca a devenit un lux, asta e clar. Primii mei cozonacii au iesit MINUNATII, desi nu inteleg cum. Fac mereu de sarbatori de vreo trei ani, dar nu imi mai ies ca prima data.

  8. pai cred ca pentru impletit tre’ sa faci fasii lungi, ca atunci cand faci colaci, apoi le rasucesti intre ele. si pentru cel cu nuca faci ca o foaie(lunga cat tava, larga nu conteaza), pui nuca/stafide/rahat/etc si il rulezi.
    eu ma amuzam sa fac paine impletita cand eram copila, la tara la bunica.

    • asta in teorie, faceam si eu in copilarie cu bunica la tara.
      Problema mea este ca eu nu las aluatul suficient sa se creasca, si de la framantat e f. elastic, asa ca intind pe de o parte, el se strange de partea cealalta etc.
      Plus, pt impletit, trebuie 2 sectiuni oarecum simetrice, si la naiba, evident ca nu imi ies!. Dar perseverez😉. Marea minune e ca pot sa framant la robot; un alt lucru este ca am invatat fainele; daca in Ro stiam ca pt zoconac trebuie aia cu 000, aici 3 nule lipsesc, asa ca intre timp am citit pe un site ca trebuie o faina cu procent mare de proteina (14% ideal, eu am fol. de 10% – dar este o directie buna).

      La fel, ceea ce neglijam complet era temp. ingredientelor – fiind pe high speed, scoteam tot din frigider si incepeam sa lupt – evident, zoconacul se face cu rabdare, cu organizare de pe o zi pe alta, asa ca le-am scos de cu seara si lasat sa ma astepte.

      Calitatea ingredientelor iar conteaza, asa ca ma bucur ca am gasit fermierii locali de unde pot procura oua si unt si lactate de calitate.

Leave a Reply

