arakelian

lumea mea, si-a altora.

cina multi-nationala

14 Comments


Aseara am fost la cina organizata de scoala de limba franceza. Toti cei prezenti au fost emigranti, fiecare a adus cate o mancare/ desert specific tarii, sau ceva beuturica. Evident, si tombola atat de obisnuita in occident, si un mic jos de societate – asta ca tot era ora de franceza.
Eu as vrea sa va vorbesc de mancarurile de acolo. Neaparat sa va vorbesc…poate careva stie si retetele.
Deci:
1. tarta cu peste portugheza. Mi-a zis si cum se numeste, dar evident ca am uitat. O tarta care la prima vedere arata ca celelalte, cu branzici deasupra, blat foietaj, dar in interior cu peste din belsug (maquereau sau bacalhau uscat si sarat).
2. o salata ruseasca. Aseamanatoare cu salata noastra beuf, numai ca totul dat pe rozatoare, cu cartofi, sfecla rosie, peste, morcovi si sos de maioneza cu mult mustar. Cred ca pestele era din ala marinat, asta in loc de castraveti murati. Neaparat trebuie sa o fac si io!!!
3. chinezarii. O sa inchin o oda chinezariilor homemade: cu foietaj crocant, cu o umplutura abundenta, cu o combinatie de legume si carne care face sa paleasca orice alt preparat mancat intr-un restaurant chinezesc. As mai fi bisat, dar mai erau si altii la coada.
4. o combinatie arabeasca, (zic), de orez, cu masline taiate, ciuperci taiate, evident peste!, si deasupra niste jumatati de oua frumos decorate cu o maioneza belgiana🙂

La dulciuri, chinezii nu stau asa de bine. Au dat totul la felul principal🙂

14 thoughts on “cina multi-nationala

  1. Tu cu ce i-ai rasfatat?
    Ai dus si ceva palinca?🙂

  2. nik. Adica am cumparat niste chestii, sa nu ma duc cu mana in buzunar. Scoala e imediat dupa job, deci nema timp…
    cred ca puteam sa iau si io niste sarmale de la restaurantul romanesc😀

  3. La sarmale ma gandeam si eu🙂 Dar muncite de tine🙂 (doar daca gasesti varza acra pe acolo). Mergea si un cozonac. Toate usor de facut, un fleac!🙂

    Misto ideea. O sa incerc si eu salata aia ruseasca, mai ales ca pot folosi robotul in loc sa pigulesc la maruntit diversele

    Aveti restaurant romanesc? Cat se asteapta pana vine sa ia comanda? Ca asteptarea e mai “cu specific romanesc” decat mancarea😀

  4. exista un restaurant romanesc, Dacia (cred), dar nu am fost niciodata. Oricum, orasul e plin de romani, exista si magazine cu speficic romanesc. 1 l-am dibuit, al 2lea online in vizitai : http://www.bunicuta.be/ dar nu fusei pana in el.
    Iar pt sarmale, gasesc ingredientele….la magazine turcesti. Care abunda. Au si capazani de varza murata, au si frunze de varza special alese, rulate, murate in borcane, si borcane cu fruza de vitza murata. Au si borcane cu vinete gata coapte, doar o lingura de maioneza mai ii trebuie. Si borcane de ardei copt, si 20 de gemuri si dulceturi, inclusiv de trandafir, de rahaturi nu mai zic. Evident, nu au porc, dar vita si oaia si capra e in galantar (oaie si capra inca nu luai).
    Cat despre cozonac .. am aceeasi problema ca si cu sarmalelele. Nu imi plac si nici nu stiu sa fac. Nici de una, nici de alta. La sarmale, fac compozitia si umplu niscaiva ardei, 1 data pe an. In rest…ciuciu.
    Cu salata ruseasca, am google-it si se numeste suba. O sa o fac si eu, e doar de dat pe rozatoare, si cum am robot…va merge treaba rapid (o sa exploatez sotul din dotare la curatzat cartofi, morcovi de coaja). Si nu o sa pun ceapa.

  5. Tarta aia cu peste se numeste empanada in Spania.Cum portughezii si spaniolii au cam aceeasi bucatarie,aia e….

  6. si eu adoram mesele astea multiculturale, am tot facut si noi pe la cursuri de limba. aveam o colega chinezoaica la care mergeam in vizita des, ne invita si gatea pentru noi…facea niste chestii incredibile, care nu aveau de-a face cu fast food-urile de prin restaurante.
    a… si paste adevarate facute de italieni. mi s-a facut foame. :))

    • cora, exact asta a fost impresia mea cand mancai chinezaria! ca nu are nicio treaba cu ce am mancat la restaurant, a fost INCREDIBIL de bun! poate convinge orice om ca chinezii au cea mai buna bucatarie.
      dongabone, daca ai si reteta pt acea tarta, iti raman veshnic recunoscatoare! Mie imi place pestele, dar combinatia a fost fix pe gustul meu. Cu atat mai mult cu cat venisem dupa o zi de munca si o singura masa la cantina cu impinge tava cu o mancare…sa zicem ieftina.

  7. poate chinezii nu stau bine la dulciuri în deplasare, că pe mai aproape de casă fac ravagii; am găsit o mamașă în cartierul chinezesc din Bangkok de lîngă care nu îmi venea să mai plec; avea di tăti, bune și la poză, și la degustare; așa că, te rog să nu-i subestimăm …

  8. multumiri de urari! va trimit si eu urari de bine, sarbautori fericite, odihna, si veselie in jur! Si o masa cel putin la fel de bogata ca a mea.

  9. Un an nou mai fericit!(nu te-am uitat cu reteta🙂 )

Leave a Reply

