arakelian

lumea mea, si-a altora.

oda semintelor

7 Comments


Tocmai cetii si analizai (barfii) despre magicele proprietati ale semintelor. De floarea soarelui, de dovleac, de pin – toate bogate in minerale, fiind principala sursa de zinc din alimentatia romanului. Dintre marile avantaje la sanatate: ne dau sanatate si longevitate.

Aveti indoieli in ce scriu? ia uitati-va ce longevivi sunt cei prezenti pe banca din fata blocului, marii mancatori / scuipitori de seminte🙂

P.S. Mi s-a sugerat sa mananc seminte de floarea soarelui oarecum macinate, sau mestecate bine – pt a scoate maximum de proprietati din ele.

7 thoughts on “oda semintelor

  1. Semintele sunt viciul meu … de care m-am lasat ca sa nu ma lase dintii pe mine. Desi as putea f bine sa incerc sa devin o longeviva stirba, nu ?🙂

  2. eu am gasit aici “unt” de seminte de floarea soarelui, adica seminte macinate si puse in borcan, fara nimic altceva(sunt conservate de uleiul lor). asa ca am luat un borcan de miere si cand mi se face dor de dulce, amestec mierea cu semintele si mananc cea mai adevarata halva pe care am mancat-o vreodata. decat ca e moale, da’ ce conteaza?🙂

  3. ce tare asta cu untul de seminte. Mi-ar place si mie.
    In plus, eu caut unt de cacao – am si eu un vis din copilarie.

    Deocamdata, am gasit un magazin turcesc cu tot felul de seminte decorticate, fructe confiate, etc. cam scumpe dar …yamy🙂

  4. Preferatele mele erau semintele de floarea soarelui, le cumparam de la piata, la kilogram si le prajeam acasa in cuptor, cu sare pe ele. Dar, timpul a trecut, stomatologul a facut o mica avere tratandu-mi dintii, iar acum doar salivez cand vad pe cineva crontatind. Au farmecul lor, pe langa propritatile curative.
    Mai poti face si lapte din seminte: pui in blender semintele curatate si un strop de apa fierbinte. Apoi, pe masura ce devine pasta, tot adaugi apa fierbinte, pana ajunge la consistenta laptelui. Pentru gust, pui putina scortisoara sau miere sau cacao. Se bea (de preferinta) in acea zi. La fel se face si laptele din susan, din naut, din seminte de dovleac.

  5. A propos si de ce spunea Cora. Când eram eu mic si ma jucam prin toate gunoaiele si mizeriile la tara am facut, ca toti copiii, oxiuri. Leacul babesc pe vremea aceea era: seminte crude de bostan (dovleac) cu miere. Am mâncat vreo luna numai asta. Rezultatul? Nu mai suport mierea!!
    Solutia este sa Ă®nceapa sa va placa fotbalul: la TV sau pe stadion manânci seminte cel putin doua ore pe saptamâna si-ti asiguri necesarul de tabla zincata. Cu bere… Pentru rinichi…

Leave a Reply

