arakelian

lumea mea, si-a altora.

altfel de nuci …

4 Comments


Mergem la piata si intrebam pe un nene marocan “ce sunt alea” -aratand niste chestii de pe taraba lui – ca niste nuci mai mici. Ne raspunde intr-o limba greu de inteles : “noix des muscades” dar noi inca neadaptati si picati din cocotier, nu pricepem. Ne baga 4-5 nuci din alea in punga de portocale, si ne gesticuleaza: sa le razuim. Multumim frumos, “a samedi prochaine” si am uitat de ele.
Aseara nimerim peste ele. Cer patentul sotului sa le desfacem si cand colo…in interior o aroma fantastica: nucsoara.

4 thoughts on “altfel de nuci …

  1. atansion, atansion: laxativo-diuretica la nivo de cervo, ‘n caz de supradoza! parol! (nus daca scrie despre asta ‘n linck, io o am dintr-o carte’n care am mai multa’ncredere decît in net;;))
    nu ca m-as gindi c’ai razui trei-patru’ntr-un piure de cartofi, numa’ mi-a placut ce-am citit pe’acilea + comentariul despre poama de cactus, si ce mi-am zis: mi-am zis ” joliiiii!”
    joli, joli, da’ doara nu era sa tiu asta secret! drept pt care, deci:)

  2. haha, deci putem combina noix de muscat cu figue de barbarie, sa atenuam efectele.
    Pe de alta parte, nu pot sa pun multa razatura de nuca din asta, pt ca are un gust/aroma intensa, si mancarea devine nemancabila pt mine.

    P.S.: Di obishei, io ma incred in wiki-uri.

    Si inca un P.S. am inceput sa descopar si evident sa incerc diverse arome, si sa citesc si despre efectele lor benefice: ghimbir face bine la digestie, nucsoara la raceli dar pusa in vin fiert, frunza de dafin la fel, etc. Nu sunt sigura de ele, dar incercarea e amuzanta

  3. Cleo, eu pun nucsoara la rulourile cu scortisoara. Da’ numa’ putin! E un deliciu.

Leave a Reply

