arakelian

lumea mea, si-a altora.

cultivator de cartofi

4 Comments


furata de comment-ul lui Gica Contra de pe site-ul lui Dan , am incercat sa fac un calcul. E posibil sa traiesti dintr-un hectar de cartofi?

raspuns nu stiu.. Din 6-7 ha, da.

argumente:
Presupunem ca ajungem la cultura maxima 30-40tone/ha. Din care:
-pastrez ceva pt samanta. Deci vand cam 30 tone/ha.=> la vanzarea cu 1 leu/kg (catre en-gros-isti zic, ca si aia au cheltuielile lor de depozitare, transport, taraba, vanzator in piata, paznic), rezulta 30.000 lei
-cheltuieli de primavara: aratura + discuit 500 roni, pus samanta, 300 roni.
-cheltuieli de vara: prasit, stropit de daunatori, ingrasaminte, paznic (greu de estimat, unii zic ca au stropit si de 6 ori), eu estimez totul cam la 1500 roni (presupun ca la prasit si pazit, ma implic si eu ca propritar), ingrasaminte si stropit – in total 7 lucrari agricole, pt fiecare 200 roni numai pt substantele folosite in fiecare runda de aplicare
-cheltuieli la cules (masina de scos din pamant),culegatori, oameni la sortat, stocat samanta pt anul viitor, stocat ce am cules pt cateva zile pana vine en-gros-istul – inca 2000 roni.
-imi fac si asigurare de calamitate, de seceta/ploaie.

Calcul final: 30000- 800-1500-2000 – rezulta cam 25000. Impart pt 12 luni pe an. 2 mii lei pe luna.
Ceva imi scapa. Ar trebui sa fie toata Romania in agricultura, fara pamant parloaga, fara oamenii plecati in strainatate, iar pentru pamantul putin oditor solutia ramane de pus padure, sau salcami si tei pentru stupi, sau o pasune amarata, folosita pt animale.

Ei bine nu e asa. Agricultura ramane din cele mai putin profitabile ramuri.

4 thoughts on “cultivator de cartofi

  1. pai nu cred ca-ti da nici un angrosist 1 leu/kg. poate 0.3-0.5, cam asa. acum ies calculele?🙂

  2. la 50 bani pe kg, inseamna la final, cam 10000 lei. Deci 800 pe luna. Tot e bine, zic!!
    Imi imaginez ca omul la casa (daca e muncitor ca bunica mea), mai are si 20 de pasari, si porc/sau vaca, si o gradina de zarzavat – toate in contul agricultura de subistenta.

  3. vin cu informatii proaspete. Pt o recolta de vanzare, de nivelul 30-40tone /h, trebuie samanta tratata. Adicalea 1.5lei/kg, adica 9000 lei samanta…

    si da, en-gross-istii o cumpara cu 0.5 – 0.7 lei. Si spatiul de stocare e vital. De ce? pt asteptarea unui en-gros-ist mai bun/perioade mai bune.

Leave a Reply

