arakelian

lumea mea, si-a altora.

ce am mai cetit

Leave a comment


Indiene Jones.

si acum incepui o carte a Hertei Muller: Regele se-nclina si ucide .
In primul rand, as atrage atentia: cand deschi google si dau cautare dupa Herta Muller- ‘ajutatorul’ la cautare ne arata 400 mii de cautari pt Herta Muller Nobel si numai 70 mii pt Herta Muller carti. Tot e bine – 70 mii de oameni mai citesc in romania.

NU am auzit de ea, pana la Nobel. Cum nu am auzit de multi romani fugiti din tara . Citind, cartea, realizez ca isi merita cu prisosinta premiile. Atmosfera redata imi aduce aminte perioada trista, imbinarea intre ultimile ramasite ale copilariei idilice si bucolice de la tara, si viata la oras- comunista. Impactul nu a doborat-o, ba chiar a facut o scriitoare minunata, in acest sol al conflictului – radacinile Hertei Muller -scriitoarea – au scos o seva , un stil minunat, o lirica captivanta.
Poate ca pt noi, romanii, are o valenta aparte – nu stiu cat de mult vor intelege francezii, de ex., neafectati de dictatura de extrema stanga, ce ne-a suprimat libertatea cuvantului, a proprietatii, a vietii actuale si a trecutului.

deci, de cetit.

Leave a Reply

