arakelian

lumea mea, si-a altora.

generatia din fata televizorului

3 Comments


Intodeauna mi-am exprimat parerea: viata incepe cand inchizi televizorul. Televizorul distruge omul din fata lui.
Stateam ieri de vorba cu o prietena veche si draga, si incercam sa imi dau seama, ce se intampla anormal la generatia mai tanara? Nu, nu sunt baba, dintre prietenii mei (ash putea zice toti prietenii mei) au o viata pe care o apreciez: iesit, plimbari, cultura, cetit, etc. Si totusi, cei mai mici ca noi (si ce e grav, si multi mai in varsta) stau non stop cu televizorul deschis, si se ghideaza dupa el. Isi fac un scop in sine sa cumpere parfumul lui Paris Hilton, au ca model pe Beeexxx am zis ca nu ii mai pronunt numele, solutia salvatoare pt problemele lor – produsele din reclame, filmele sunt un model, asteapta ca spitalele sa fie ca la tv etc.

Analizand ce am avut in urma, pot sa zic cu mare drag: prieteni. Iar pe acestia nu ii faci in fata tv-ului, ci iesind, julindu-te, alergand, certandu-te. Intradevar, si oamenii mari sunt acum mult mai stresati, si nu lasa copiii sa iasa, sa umble, fie ca nu au incredere in copil, dar cel mai adesea vin cu replica “uite cate nenorociri se intampla la tv, daca…” . Protejand EXCESIV copilul, nu il ajuti. Il distrugi. Se creeaza o generatie care nu are valoarea omului, comunicarii, sufletului, o generatie seaca.

Din pacate, efectele astea sunt destul de vizibile. In occident, unde tv-ul & shopingul si-au facut efectele nefaste si la generatii mai mari. Ar trebui sa invatam de la ei- dar suntem in stare? o prostie imediat o acceptam… un lucru de esenta- mult mai greu. Si ei au problemele lor, cu integrarea in comunitate, cu itneractiunea interumana, comunicare, religie, ura rasiala, neaaceptarea oamenilor cu dizabilitati etc., probleme care au aparut si la noi.

O solutie- in scolile americane mai nou s-au introdus materii la alegere, de indemanare: bucatarie, bricolage, croitorie, etc. Unii copii fiind captati de mici indemanari. Chiar daca mai tarziu ajung sa faca altceva, legatura cu lucrul creat cu miinile proprii, si nu cumparat, da o alta valoare, o prespectiva a lui, a esentei lui.
Poate asha, si copiii vor invata sa aprecieze pe cel de langa pt ce e in stare sa faca. Nu pt ce are, ci pt cat lupta pt un vis, pt un hobby, pt cata pasiune pun in realizarea micului din viata noastra care ne face mai buni, mai frumosi, mai senini.

3 thoughts on “generatia din fata televizorului

  1. cel mai stresata sunt cand calatoresc desi de mica mi-am propus sa o fac cat mai des posibil.sunt stresata din cauza stirilor de zi cu zi si asta ma darama psihic practic. ai dreptate…tv-ul ne influenteaza si din pacate, de cele mai multe ori, negativ. inainte de casatorie nu as fi vrut cu nici un chip sa am tv in casa, d-apoi in camera noastra. dar cum am un sot obsedat de tv nu am de ales. eventual sa-l arunc pe geam si pana ne permitem unul nou sa mai treaca ceva vreme si fara.:D

  2. ralu, io m-am gandit altfel:sa fac economie la aia 30 roni care ii dam pe cablu😀 si de banii aia sa ieshim la o inghetata.
    Mai grav, fifi a invatat sa deschida tv-ul. Adica apasa continuu butonul off/on. Ca e verde. Si mai tranteshte cu telecomanda pana ii sar bateriile. No, asta e, pun bateriile in alta parte…. oricum, cat sunt cu fata acasa nu deschid tv-ul.

    Mai am o amica, mama cu 2 fete. O mama fantastica. Are un tv amarat, care il deschide rar. Si vin fetele de la gradinita, cu intrebarea:
    -“mami, noi de ce nu avem televizor in c amera ca ceilalti copii. Suntem atat de sarace??”

  3. In ceea ce priveste neacceptarea oamenilor cu dizabilitati este tocmai invers. In occident sunt acceptati, ajutati pana in panzele albe, exista zeci si sute de programe sociale, amenajari, facilitati pentru acesti oameni, sunt reintegrati in forta de munca daca vor si daca sunt capabili, nu sunt priviti cu dezgust, discriminare, mila umilitoare, nu sunt marginalizati sau considerati inferiori, etc. In schimb in Romania problemele in legatura cu handicapatii, cum li se zice acolo, nu au inceput sa apara, ci au fost dintotdeauna.

Leave a Reply

