arakelian

lumea mea, si-a altora.

e viatsa mea, lasati-mi-o in pace

3 Comments


undeva, in fuga telecomenzii, am vazut un fragment de film, nu stim care, ne cereti prea multe informatii. Vic zice ca e ala cu inventia betisoarelor care se aprind in noapte. Whatever. Deci, e un tip acolo, genul primu pe clasa, primu la basket, inalt, frumos, admis la Princeton, care la 30 ani e tamplar, si-a facut casa in padure, invatsa sa cante la saxofon si se plange ca abia are juma de biblioteca cetita. Si spune tipu asta, altuia carierist, deci ii zice ceva de genul: “cat de mult m-au influentsat cei care aveau pretentii de la mi, asteptari mari, ca promitea multe, ca la 30 de ani ar fi trebuit sa fiu shef de corporatie etc”.
Si io, si Vic, am fo la fel. Copii silitori in scoala, chiar prea silitori, cu parinti cu pretentii prea mari, si reprosuri inutile. Ce daca a luat cupilu 9, si 10 a luat altu? De ce tre sa decizi in locul copilului, sa il compari, sa ii ceri tot timpu sa fie primul, la toate, sa fie mai bun, sa ii tai si acele 1-2 ore pt fotbal, sa ii reproshezi ca nu face asha, ca sa faca altfel, sa ii analizezi prietenii si sa il verifici in decizii etc. Standardele prea inalte afecteaza cupilul.
In filmele straine, sunt momente, cand vine acasa ficioru si zice tatalui ca ingheatsa fackultatea- ca are nevoie 1 an sa se regaseasca. La romani, in asha moment – parintii isii nterneaza cupilu la psihiatrie. Ca asha rushine nu au mai patit!

Am stat amandoi, aseara, sa ne gandim ce fackultate am fi ales, amandoi, daca ar fi fo sa nu fim influentsatsi de cei din jur. Cu sigurantsa, altceva. Nici intr-un caz drept/Ase, chiar daca daca aia e meserie, si se cashtiga bani, si te face mama om😀
La 18 ani, e greu sa stie cupilu ceea ce vrea, si ceea ce e bine pt el pt mai departe. Dar daca e sa dea gres, sa fie din alegerea proprie, si nu a parintelui.

ma uit in jur, si incerc sa imi dau seama de asta.
Am o prietena din copilarie. Cea mai deshteapta din prietenele mele, acum medic. Dar cu parinti prea ambitiosi, si cu standarde prea inalte. Imi aduc aminte, o discutie de la ea acasa, in care mama ii reprosha: “cat aveam varsta ta, eram cu 10 kg mai slaba, si stiam si sa gatesc”. Fata nici acum nu a invatsat sa gateasca, spre deamagirea mamei. Si ce daca???? imi pare bine ca e sanatoasa, ca are prieteni, ca are un hobby, o pasiune in viatsa. Asta sunt cele mai importante.
si mai am un exemplu. Tot o fata manipulata de parinti. Care a fo si inca e comparata cu fratele mai mare, a facut acelasi liceu ca el, aceeasi fackultate ca el, trebuia sa ia note la fel de mari. Acum plange si pt un examen la master picat. Si are multe neimpliniri in viatsa & frustrari.

i-am zis piticei, ca daca i-ar place, sa se faca si cofetara. Mama o iubeste orice ar fi. Sanatoasa si fericita sa fie. Sper sa nu uit asta peste ani.

3 thoughts on “e viatsa mea, lasati-mi-o in pace

  1. si eu sper sa nu uiti asta peste ani…mi-ai amintit cat de mult m-au durut si pe mine standardele astea: sa fii mereu cel mai bun, mai ales ca verisoarele tale… de ce oare ne comparau cand noi nu ne comparam?cand noi ne iubeam neconditionat?Cate frustrari ca nu eram la fel de frumoasa ca Alina, la fel de buna la mate ca tine,la fel de buna sportiva ca X…inca supravietuim cu fruntea sus daca nu am avut noi nevoie de psiholog dupa atatea standarde ridicate sus, SUS!
    …mai bun ca…EU SUNT CEA MAI BUNA pt ca sunt unica…si TU ESTI CEA MAI BUNA pt ca esti unica :*

  2. sa nu uiti!tare mi-ar placea sa o vad pe aia mica-e super frumoasa…imi arata laurici zeci de poze cu ea:D……sa creasca mare si frumoasa …si va pup tare tare:*

  3. laurici…chiar e foarte tare…si tu…la ce printesa ai:D:X:

Leave a Reply

