arakelian

lumea mea, si-a altora.

carti

Leave a comment


Pt ca fiecare asociem o carte cu un curent, un autor cu un gen.
Pt mine SF e legat de Dune si planeta Arakis. Pt baieti, mai interesanta e Fundatia (care pe mine nu m-a prins…)
Din literatura japoneza extrag  nu Shogun, ci Musashi- scrisa de un japonez, simtita de un japonez. Cartile le-am citit undeva prin anii de facultate, imprumutate de la un coleg (sarutmana Danila, sa iti dea Dumnezeu sanatate! ). Dupa ani de zile, am reusit sa imi permit financiar, sa imi cumpar si continuarea: Taiko. De fapt, Eiji Yoshikawa, scriitorul japonez, istoric, ce a trait in anii 1900-1970 are 2 carti scrise: Musashi, 3 volume groase, si Taiko: 2 volume format mare a cate 700pagini.
Dupa 3 -4 ani, am reusit sa incep sa citesc Taiko; nu ma certati, dar timpul (si frica- responsabilitatea de a ma apuca si termina ‘comoara’) nu mi-a permis sa ma apuc la o lectura de asha anvergura: 1400pajini…e o responsabilitate, nu?
Nu stiu ce sa zic despre carte.  E o capodopera, e un sceptru ce ne vine din istoria japoniei,  fiecare fraza are un sens bine definit, e plina de informatie atat istorica cat si socio-cultural & etnica. Ma poarta direct in lumea Japoniei anilor 1500.

E demn de Nobel. Asa carti…mai rar.

Leave a Reply

