arakelian

lumea mea, si-a altora.

2505m altitudine- vf Omu

Leave a comment


Weekend-ul trecut am reusit sa fugim de calduri: in Bucegi. Traseu de 2 zile:
Sambata din Bushteni -> urcat pe Jepii mici (4 ore).In fiecare an urc pe aici -si ca intodeauna -am acceasi impresie: un traseu sofisticat , da f. populat, fiind imediat accesibil. Am vazut multa lume fara echipament, fara shapca, fara apa…f. greu. Pentru ca au secat toate sursele de apa la peste 1300m.
Ne-am mai plimbat pana la Babele, si dormit la cabana Caraiman. Cabana a fost renovata, din pacate nu aveau de mancare si nici bere, dar aveau un grup de pretecareti care au venit dotati cu mici si berici. Nu e baišŸ™‚
A doua zi am facut un tur mai lung: am plecat la 9 catre Cruce, de aici (la 10) pe traseul (candva marcat, acum doar stalpiii ramasi cu o urma de cruce roshie pe ei) pe vf Caraiman, pe sub vf Costilei si releu, spre vf Omu. Frumos traseu, noroc de norii care mai acopereau soarele. Privelistea spre coltii Morarului te lasa fara glas. La fel si crucilešŸ˜¦
La 12 eram la Vf Omu, unde am baut 3 jumatati de apa scumpa (3.5 roni), si o ciorba tot scumpa (8 roni). Din ce spuneau cabanierii, sursa lor de apa e la 1km juma spre Peshtera. Si ii cred, tinand cont ca nu am mai gasit nici noi alte izvoare.
Plus ca ei cara de la telecabina, mai totul cu spatele sau cu ATV-urile.
La 1 am inceput coborarea pe Valea Cerbului. Pe acolo mai incercasem sa urcam acu 1 luna, dar ne-am intalnit cu ursulšŸ˜€
AM fo mai norocosi acum, am coborat cu mai multi oameni, si cu zgomote, ne-a incantat privirea o caprioara, deloc fricoasa, la distanta de 50-100m (pe verticalašŸ˜€ ). In rest, traseul e de coborare continua: de la 2507m altitudine pana la 950m (in gura Diham). AM fo shocati, cand am vazut paraul de acu 1 luna, acum USCAT. PIATRA.
Mai shocant, a fost cand am ajuns in Gura Diham. Un praf…. gros pe mashinile parcate de dimineatsa, si totusi lumea facea asha gratar si mai mancašŸ™‚ .
La cata lume era, ce resturi in urma lor si ce mirosuri, nu ma mira ca vin toti ursii. Fraieri sa fie, si sa mai culeaga cate o fragutsa, cand pot gasi ditamai bucata de carne jos, scapata in cenusha.

Leave a Reply

