arakelian

lumea mea, si-a altora.

tura de weekend in Ciucash

Leave a comment


Asha cum visez de mult timp, Ciucash-ul ramane muntele perfect. Curat, accesibil, si padure, si creasta, si colts de stanca. Bonusul pt weekendul asta: o vizibilitate impecabila (se vedea si releul Costilei) si un vant….de ma lua pe sus pe creasta.

Incepem cu inceputul: drumul pana in Cheia cu mashina. Cu peripetii: am ratat centura Ploiestiului, am cautat 100km o benzinarie…am vazut viatsa mondena (a se citi targul de dimineatsa) din Valenii de Munte, am stat cu okyy cat cepele dupa Cheia, timp de 5 km, pana am trecut de acul strans din care se face drumul lateral dreapta, ce duce pana la cabana Muntele Roshu. Noroc de plancarda, altfel il ratam. Desi trebuia sa venim cu vreo mashina de teren…la ce gropi sunt.
img_0343.jpg
Am parcat la 1200m altitudine, in fatza cabanei Muntele Roshu. Aproape de nenea ce vinde zmeura (de unde le-o fi cules?😀 )
Ce admir in Ciucash- cat de curate sunt traseele. Nu ca in Bucegi. Realitatea ca dupa primele 30min, abrupte, in care iti dai si duhul si tutunul si saptamanile state pe scaun, si praful bucurestiului… nu mai supravietuiesc multi. Dar in nici o ora, ajungi in plaiul sub alpin, deaspura padurii avand o panorama (panarama) de invidiat. Pacat de vant…cand batea din spate…. era suficient sa tzopai, ca ma purta el. (vantu’ i-a furat shapca lui Victorala….😀 ) Nu stiu ce viteza avea, dar jos in statiune, la 1000m altitudine, terasele nu puteau sa tina umbrele deschise. Eu estimez ca sus, la 2000m altitudine, sarea de 60-70km/ora.
Traseul initial a fost : urcus pe triunghi rosu, spre creasta, apoi facem stanga, pe cruce rosie, spre pasul Chirosca, tot per creasta, pana la cabana Ciucash (arsa de altfel) si mai sus, pe langa stani (cu caini multi) spre Varful Ciucash , Tigaile mari/mici. si coborare inapoi la Cabana Ciucash si apoi prin padure pe banda galbena. Vantu’ ne-a taiat din elan. Mai sus de cabana Ciucash ne spulbera! Si am renuntsat sa urcam pe colturi, riscul de alunecare si fara vant e mare.

Leave a Reply

