arakelian

lumea mea, si-a altora.

2 weekenduri la munte

4 Comments


acu 2 weekenduri la Piatra Mare. Traseu usor, de o zi, prognoza fiind..umeda🙂. Din Dambul Morii am urcat Cascada celor 7 scari, apoi imediat in stanga pe deasupra prapastiei Ursilor (numele de la ce i se trage?) catre Pestera de Gheatza. Pe traseu am intalnit ghiocei, pete de zapada, mai multe grupuri dintre care am remarcat 3 impatimiti ai muntelui cu ciiini aferenti. Ce ne-a atras atentia la ei? Sfatul de a nu ieshi din marcaj. Pentru ca acum 6 saptamani, cum umblau ei haihui pe drumuri nemarcate si nebatute au ajuns drept in vizuina ursului. Urmarea? cicatricea de pe frunte, si muscatura bratului.
Tot la recomandarea lor, am fost pana la Pestera de Gheata, nu pentru ea in sine, fiind doar o crapatura lata de 1 m intre stanci (poate si cotloane mai incolo) ci pentru traseul- care trece pe sub Shirul stancilor. Poza e mai convingatoare.
piatra-mare-mai-2007-246.jpg
A picurat putin, innorat, dar a fost o zi pe cinste.

Weekend-ul acesta am fost in Piatra Craiului, de sambata dimineata cu trenul Brashov/Zarnesti, 4 ore pana la cabana Curmatura (unde am adormit o data cu gainile, de la ceaiul ala cu rom…). A doua zi, o vreme.. feerica. Am urcat pe varful Pietrei Mici, 1811 m altitudine(cabluri, grohotish, colturi). Creasta o lasam pentru o perioada mai calda, sa putem dormi in cort, sa nu mai fie zapada. Am coborat prin cheile Zarnesti-ului, lung de 1 ora, in care se face alpinism dar si fripturi langa mashina.
Urcushul nu a fost greu, chiar ne-am intrecut asteptarile! Viteza maxima am atins-o cand am auzit un zgomot..ca de urs😀
Ce mi-a placut: un grup inedit. 4 adulti, cu 4 baieti de 5-6 ani- ce mergeau voiniceste! Si am fost impresionata si de un salvamontist (stiu!stiu!niciodata salvamontisti!!!) arata a copil, practic de 16-17 ani, cu o musculatura bine definita, vorbind cu dragoste si respect despre munte “creasta de acolo,frumoasa, ai si grohotish, ai si prag, dar nu e usor! nu e marcata! Pe unde te duci, sa fii atent, ca trebuie si sa te intorci! ”
creasta.jpg
Azi sunt “plina” de chef de munca🙂

4 thoughts on “2 weekenduri la munte

  1. Ai ajuns si sus pe platou? Mai e nea Gusti la cabana? Si referitor la ursi… nu conteaza daca esti pe traseu sau nu, ei nu tin cont de marcaj sau nu😀

  2. Nu am ajuns pe platou. AM ajuns la pranz in Zarnesti, la 4 la cabana Curmatura, pe seara s-a dat cu vant si stropi, si a2a zi la 5 eram in tren.
    Am urcat pe un varf- Varful Pietrei mici, cred (1811m)- la 1 30-2 ore de Curmatura. Si am coborat prin prapastiile Xarnestilor.
    Iar nenea Gusti..cine e?😀

  3. nea Gusti este cabanierul de la Piatra Mare, sau ma rog, este fostul cabanier, nu stiu exact daca mai e acolo. Impreuna cu 3 prieteni l-am ajutat sa construiasca o parte din anexele cabanei. Sper sa nu arda si asta, cum au ars restul…

  4. Pingback: in 2007 m-am intalnit cu ursul in padure | arakelian

Leave a Reply

