arakelian

lumea mea, si-a altora.

Varsta biologica

3 Comments


Am remarcat o doamna, (zic doamna, pentru ca arata la o varsta respectabila), imbracata sport, si cu ciorapi cu dungi colorate. Shtrampi, din aia f. intalniti la copii, cu dungute orizontale multicolore, din care am si io vreo 2 perechi. Daca ash fi descaltat-o,probabil mi-ar fi aratat foarte vesela, ca au si degete. Face parte,din categoria- eu le zic oameni cu suflet tanar. Pentru care, anii au trecut (duri sau nu), dar ei reusesc sa aiba o viatza dinamica, si sa se comporte ca la o varsta ramasa muult, in urma a ceea ce arata buletinul. Oameni care inca nu considera negrul- culoare pentru inbracaminte, care stiu sa rada si sa faca o gluma cu mana stransa in menghina vietii, sa ofere un multumesc vanzatoarei nervoase sau taximetristului grabit. Oameni care ii intalnim dimineatza de dupa ploaie, iesiti in parc, singuri sau nu, oameni care desi merg grabiti la munca/spital/treburi, reusesc sa zambeasca la salcamul imbobocit.
Eu ii compar cu Salciile. Nu i-a doborat viatza, din contra, s-au plecat, adaptat si devenit mai elastici!
Unde ii intalnim? sambata la 9 dimineatza alearga in Herastrau, seara sunt pe banca pe malul lacului in Titan, desi vantu arata o ploaie in apropiere, se intorc seara cu troleul de la un teatru in aer liber (gratis, ca pensia e mica), sau pe altii, mai ‘avutzi’ sunt si la Ateneu, sau la un spectacol de jazz. La cinema, filmele de desene animate, razand cot la cot cu cei mici, ba chiar mai amuzati, la anticariate/librarii, apreciind cate o carte veche, legand discutii cu cei diferiti de ei, dar interesati de acelasi lucru.
Sunt oameni cu suflet tanar, care au uitat sa imbatraneasca.

De ce acest articol? pentru ca nu ma mai ajunge timpul sa fac tot ce vreau dar ma doare, cand vad persoane mai tinere ca mine, care se plang ca nu au iesit din casa ca nu au cu cine/bani, sau care se plang ca in parc se murdareste copilul, sau care imi reproseaza ca nu am trecut pe la ei, sau care ….
M-am schimbat? s-au schimbat? Viatza curge, si nu putem sa ne impotrivim. Depinde cum ne lasam dushi, si unde. Uneori ma intreb daca eu greshesc cand zic “DE CE NEGRU?? portocaliul e mai vesel! “hai sa alergam in parc” “am fujit in orash” “hai pe jos pana la etajul 8” “din Regie pana in Titan? nu e departe! hai pe jos”
Da, m-am schimbat. O noapte nedormita in spitalul municipal m-a facut sa vad cate lucruri vreau sa le fac. ACUM. Ma uit in buletin. Aici scrie ca am 17 ani. Nu ma credeti? stati sa corectez cu pixul, si apoi ma grabesc sa urc muntzii- pentru inceput Muntsii Dobrogei

3 thoughts on “Varsta biologica

  1. Cat de mult te poate inspira viata!🙂 Suna totul asa de conoscut😛

  2. In autobuz un batran imi atrage atentia ca ii spunea altuia ca il enerveaza cand il vede asa de obosit: “Va lasati cu totii dusi de batranete. Eu am fost pilot de avion si sunt acum la pensie. Am 87 de ani dar asta nu inseamna sa ma comport ca un invalid.”
    Se ridica si se duce la usa sa coboare. Repede. In fata lui o batrana.
    “- Babo, tu te misti repede?
    – Nu mai pot, maica, sa ma misc repede.
    – Pai atunci da-te, ca eu nu am timp sa stau dupa tine. Pe noi de acum ne asteapta moartea. Daca nu ne grabim ne prinde. Eu mai am multe de facut, tre sa termin pana sa ma prinda. Da-te intr-o parte. Astia tineri nu au decat sa fie obositi daca vor ei. Ei muncesc, noi suntem la pensie, de ce sa fim obositi? Stam toata ziua degeaba si asteptam sa vina moartea. Hai mai repede, da-te, ca eu nu stau sa o astept.”
    A coborit repede. Mai repede decat mine, eu eram cam obosita …

  3. Frumos🙂 Din pacate nu toti oamenii sunt asha. Oare noi vom fi macar 1/4 din ce sunt ei?
    Pilotii sunt intradevar oameni deosebiti (sa nu zic diferiti). In primul rand au o constitutie fizica perfecta (testele medicale nu ar permite rabaturi), iar viatza lor le da o alta perspectiva asupra vietii.
    Am cunoscut 3 fosti piloti: un pensionar, care la 72 ani recita poeziile din latina invatzate in liceu, un altul care la aproape 70 de ani,si dupa ce a iesit la pensie, a incercat mai multe :taximetrie , scoala de soferi, etc acum isi scrie memoriile🙂 ; si al 3lea, la 40 ani, fost sportiv de performanta/fost pilot , lucreaza toata noaptea, apoi, dupa 2 ore de somn, urca crestele muntilor. Astia oameni! Ei nu vor avea timp sa moara!

Leave a Reply

