arakelian

lumea mea, si-a altora.

filme de weekend (cred ca 5)

Leave a comment


Am avut timp de Pasti si pentru filme. Printre oua rosii, ciorbe, drob si pasca (pasca cu branza si cu ciocolata! ca asa facea bunica…) am reusit sa citesc 3 carti din colectia Cotidianul, “Cartea noptilor” de Sylvie Germain (o carte care m-a facut sa imi fie dor de Noaptea de Sanzaiene a lui Eliade), “Ingeri si insecte” de A. S. Byatt (doar prima povestire mi-a placut, pe a 2 a nu am terminat-o) si “Mic dejun la Tiffany” de Truman Capote.
Aceasta din urma – are si o varianta ecranizata din 1961- Breakfast at Tifanny cu Audrey Hepburn, pe care, (normal, nu?) l-am vazut aseara. Impresii? sweet and soft🙂, de vazut in serile linistite.

Si tot in gama de citesc cartea si apoi vad filmul, am inceput sa citesc+ vad Miyamoto Musashi. Filmul e din 1954, color (colorat mai tarziu, cred, prin studiourile de cinematografie). Cartea am descoperit-o in facultate – un coleg amabil care mi-a imprumutat-o. Dupa ani de zile, am reusit sa mi-o cumpar, alaturi de Taiku.
Ce sa zic de film? pentru cei interesati de Japonia,filmul, compus din 3 parti, e o fresca veritabila a anilor 1600. Bine regizat si filmat, tinand cont ca Japonia anului 1954  si cinematografia avea mijloace reduse. Dar ca mai toate filmele vechi, ‘efectele speciale’ sunt construite de actori. Rolul lui Musashi e jucat impecabil de Toshiro Mifune. Costumele, coregrafia, machiajele sunt convingatoare, cel putin pentru mine, o nestiutoare in ale artei asiatice.
Mai am partea a 3a pentru weekendu viitor😉

Leave a Reply

