arakelian

lumea mea, si-a altora.

tura de incalzire

Leave a comment


asha cum m-am obisnuit de ceva ani, prima runda de munte- incalzirea, cum ii zic eu- este in Ciucash.
Masivul Ciucash, formatiune granitic-calcaroasa, peste 1900m, etc are marele avantaj ca e la 2-3 ore de Bucuresti (acccess prin Ploiesti-Valenii de munte-Cheia), se ajunge cu microbuzul pana in Cheia, si de la capataul acestuia se intra repede in traseu. E perfect pentru weekend- deja am conturat 2 trasee, unul de sambata, catre Varful Ciucash, la Tigaile Mari, dar urcat pe deasupra statiei seismice,pe triunghi rosu, savarand mersul pe creasta, de unde poti vedea ca in palma satul…jos (daca vremea permite). Pentru cunoscatori, dupa Cabana Ciucash, arsa de altfel, pe traseul banda rosie, se pot face Tigaile Mari/mici, f. spectaculoase, vantul si apa sapand in calcar forme deosebite. Coborarea de obicei o fac prin padure, in josul paraului, parca traseul dunga galbena. Sa mentionez ca apa nu este peste 1500m altitudine, asha ca e bine de luat de la cabana Silva, unde au un fel de cishmea.
La cabana Muntele Rosu se poate parca mashina sau pune cortul pe pajiste. Eu personal prefer sa beau un ceai la canaba Silva, mult mai mica, dar cabanierii primitori.
Pentru coborarea de duminica, prefer creasta Zaganu si coborat direct in sat.

E inca martie, nu e cazul sa imi scot bocancii -de altfel de vara -ca nu am echipament de iarna. Dar…pot sa visez.
Pot? Sa simt vantul din creasta, sa miros rododendronul, inroshind crestele- probabil si de aceea i se mai zice Muntele Rosu…. sa simt mirosul de iarba.

Leave a Reply

