arakelian

lumea mea, si-a altora.

muzici incalcite

5 Comments


Sau ce cauta unii cu altii ? cum de schimba unii domeniul si totushi sunt foarte buni?

Cum eu ascult numai bazaconii, ia sa va recomand cate ceva:

– rock finlandez cantat in dulcele stil clasic( la violoncele ): Apocalyptica . Aici e link la o melodie mai veche, dar altfel spusa

-Nightwish: rock finlandez cu solista soprana. si un sleeping sun

– cum un indian (Zubin Mehta) ajunge sa fie dirijeze (doar cateva orchestre enumerate): Los Angeles Philharmonic Orchestra (cel mai tanar dirijor aici), Israel Philharmonic Orchestra, Bavarian State Opera -Munich, si Vienna New Year’s Concert in :1990, 1995, 1998, 2007
Aici vi-l propun -dirijand -fragment din concert compus de un rus (Tchaikovsky) cu Filarmonica din Israel cu violonist evreu (Itzhak Perlman)

-retseta picanta: se ia un absolvent de conservator (germania) : Max Raabe, alaturi cu ceva colegi de-ai lui (carora le place muzica anilor 1920 ) intitulezi formatsia Palast Orchester, si iese ? Ce iese?? ascultati aici

-Grigoras Dinica. NImeni nu stie de el. In Romania… e un violonist roman descoperit de Heifetz. f. greu am gasit pe net Hora stacatto cantata de el …

– Bijan Mortazavi. Violonist persan, care a transpus melodii traditionale intr-o alta forma . Aici e un exemplu

– Ada Milea + Alexander Balanescu (violonist intr-un quartet) – la festival folk. Ce au unii cu altsii? nu stiu. Aici un mic fragment …

– fanfara Ciocarlia din 10 prajini- cantand O fata draguta

– din familie de italieni se naste in America, canta la bandeon (instrument german) si studiaza muzica clasica () un virtuoz al tangoului modern. Astor Piazzolla

5 thoughts on “muzici incalcite

  1. scuza-ma, dar nu pot sa nu protestez (nu vehement, cu decenta, dar totusi… vehement🙂 ) la:
    * Grigore Dinica: e vorba de Grigoras Dinicu
    * afirmatia “… NImeni nu stie de el. In romania… e un lautar roman descoperit de Heifetz”; este foarte cunoscut in Romania (cu R mare daca Grigore e cu G mare; daca nu, trecele toate cu litere mici); citeste putin despre el; incearca si carti daca search pe Google nu da rezultate; desi eu cred ca da si ala;
    * “Hora de stacatto cantata de el” nu e Hora DE … ci Hora Staccato (staccato e o maniera de interpretare a sunetelor, sa spunem, cu atac si durata scurta, sunetele fiind oarecum independente, separate de pauze cat mai lungi), iar Hora Staccato e chiar compusa de el (in 1906)
    Mai bine ma opresc aici (sper sa nu mi-o iei in nume de rau). Succes si auditie placuta!

  2. PS (daca tot mi-am adus aminte): Arakelian e un nume armenesc, i.e. chiar pamantean (asta ca raspuns la ce ai scris in pagina “De ce”)🙂 Armenii sunt – multi dintre ei – buni muzicieni; in plus, exista muzicieni chiar printre cei care poarta acest nume

  3. Raspuns pentru domnul “arhitect”:
    -despre comentariile referitoare la Grigore Dinica si romania (cu litere mici): te-ai gandit vreodata ca nu toti au timp berechet la dispozitie si scriu pe fuga? ai mai intalnit vreodata genul acela de om care se leaga de greseli de ortografie pentru a arata cat de “destept” e, pentru a-si arata “superioritatea”, care se leaga de amanunte ridicole nu de esenta? Nu stiu tu, dar eu unul am intalnit o groaza, cel mai recent fiind, exact, ai ghicit, chiar persoana ta.
    – Grigoras Dinicu chiar a fost foarte apreciat de Heifetz (intr-adevar arakelian a facut din graba o greseala, pentru ca a scris in graba si nu are timpul tau pentru a filosofa asupra lucrurilor marunte si inutile)
    – intreaba tu acum lumea pe strada si vezi cati stiu de Grigoras Dinicu. A fost si este un nume mare, insa nu multa lume a auzit de el.
    – Hora Staccato este interpretata de mai multi. E greu de gasit pe Odc versiunea interpretata de el. La asta se referea, stiind foarte bine ce inseamna staccato.
    – stim foarte bine ca Arakelian e nume armenesc. Exemplu: Vartan Arachelian. Totusi, ideea nickului provine din Dune, dar un Gica Contra ca tine gaseste cate ceva de zis la orice. Tu le stii mai bine pe toate, inclusiv gandurile noastre.

    Intrucat am scris totul pe fuga, dat fiind faptul ca am multe de facut si nu am timp de pierdut, sunt sigur ca vei gasi greseli de ortografie si exprimare, sau ca vei interpreta totul in maniera ta proprie, astfel incat vei vedea altceva decat ceea ce trebuie.

  4. Arhitectule, cu sigurantsa mai am si alte greseli! ( Pe blog, avand posibilitatea de a re-edita mesajele scrise, am revenit -deseori- pe unele din ele. )
    cu Grigoras Dinicu am gresit – la nume, intradevar. Dar daca tu spui ca e atat de cunoscut (sau daca tu stii mai multe…), da si mie macar 2-3 link-uri! Dintre prietenii mei prea putsine informatii am gasit. Pe wiki abia e amintit.
    Mi-ar place, ca toti cei care citesc ceva si nu sunt multumiti de calitate, sa nu vina numai cu critici, ci si cu observatii complementare! (1-2 linkuri). CItisem mai demult un comentariu, de genul degeaba shtii, daca tsii numai pentru tine.
    Cat despre numele blogului “arakelian”, la Comment e scris mare titlul “DE CE”. Nu am pretentsia de originalitate. E doar un termen ales de mine, de muuulti ani. Prietenii stiu de ce;)

  5. pentru martanu arachelianu:
    Graba cu care scriu eu ma impiedica sa raspund unor comentarii gratuite si nefondate ca cel pe care l-ai lasat tu; daca insisti insa, pot sa detaliez; dar numai daca ti se pare important, ca ma grabesc.
    O singura observatie generica: nu greseli formale iti semnalez, ci una de atitudine; dar la asa atitudine, da-mi voie sa nu ma obosesc sa raspund, considerand chiar faptul ca s-ar putea, contrar cu ceea ce scrii, sa fiu mai ocupat decat tine; dar e – atentie – doar o ipoteza (care ti-a scapat).
    pentru arakelian:
    Cu greselile pe blog, hai sa detaliem putin:sunt greseli de continut, sa le spunem asa, si de “dactilografiere”; pentru a doua categorie, eu primeam la fiecare post cel putin un email de la prieteni cu semnalari ale greselilor, asa ca… ar trebui sa fiu mai mult decat rezervat🙂 Eu am vrut sa iti semnalez cateva greseli de continut, si asta fara nici o urma de rautate (daca am lasat totusi o asemenea urma, nu pot decat sa iti prezint scuzele mele).
    La partea cu observatiile constructive sunt din nou intru totul de acord cu tine. In acest caz particular insa (in speta aspectul “e cunoscut vs. nu e cunoscut”) nu am venit cu argumente din simpla ratiune ca nu am avut timp sa dau un search pe net ca sa iti demonstrez asta, vorbeam de modul in care Grigoras Dinicu era totusi cunoscut in general (vorbesc atat in numele meu cat si, cred eu, in numele multor prieteni si cunoscuti ai mei) si chiar difuzat; ca dovada in sensul asta, ca sa ma fac inteles, nu ar fi trebuit sa dau un search pe net, ci pe creier🙂 , printre amintiri, si sa vin cu exemple, dar nu cred ca era chiar elocvent.
    Acum, referitor la titlul blog-ului, ma tem ca iar nu am fost foarte clar: nu era o obiectie, ci o completare (posibila); e clar, din ce ai scris acolo, de ce ti-ai ales acest titlu, si se intrevede si o arie conotativa personala despre care e clar ca stiu doar prietenii🙂 dar, daca ne purtam frumos, poate aflam si noi, nu?
    Eu iti doresc numai bine si un an cat se poate de bun!

Leave a Reply

